Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
”Ett steg för oss i vår strävan att möta våra kunders behov och förbättra deras matupplevelse”.
Wolt har från och med nu öppet dygnet runt i dessa fyra städer.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.
Förväntningen på snabba och flexibla leveranser ökade under 2022. Men många handlare kämpar med sin last mile – här är de största utmaningarna.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Foodora market öppnar fler butiker. Ultrasnabba leveranser med nya snabbfotade aktörer är en företeelse som växer mycket snabbt just nu.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Detaljhandeln befinner sig i en helt ny fas där mycket är i förändring. Handelstrender har sammanställt de mest angelägna trenderna som just nu bidrar till att forma framtidens detaljhandel.