Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Köpcentrumet har välkomnat 50 000 surrande hyresgäster. ”En fin insats för miljön och ett bra tillfälle att sprida kunskap och väcka nyfikenhet”.
En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Det nya varumärket PBX ska vara ett steg i riktning mot framtidens servicehandel.
Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.
En zon för påfyllning har skapats i butiken. Kunderna kan låna förvaringskärl för att fylla på en mängd varor. "Det här tar våra ansträngningar till en ny nivå".
Dagligvarukedjan och dess systervarumärke har tagit ett hållbart beslut. Kedjorna kommer utöka sitt sortiment med ekologiska fruktjuicer. År 2025 räknar man med att enbart erbjuda certifierade produkter.