Svenska forskare inleder jakt på hållbara strategier för detaljhandeln.
Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Köpcentrumet har välkomnat 50 000 surrande hyresgäster. ”En fin insats för miljön och ett bra tillfälle att sprida kunskap och väcka nyfikenhet”.
En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Det nya varumärket PBX ska vara ett steg i riktning mot framtidens servicehandel.
Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.