Ett lokalt initiativ ska stärka ungas självbild och bidra till diskussionen kring idealens påverkan på individen.
Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
En växande grupp vänder sig mot användandet av begreppet konsument. Anledningen: det tillhör ett förlegat ekonomiskt system.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
”Om ett par år kommer Kappahls affärsstöd ligga i absolut framkant i vår bransch”, säger VD Elisabeth Peregi.
Peder Söderlind har i sin nya bok kartlagt hur man skapar en vinnande detaljhandelskedja. Här är svaren.
Pandemins effekter präglar året som kommer – här är tio konsumenttrender att hålla koll på.
Etisk konsumtion blivit allt viktigare för svenska konsumenter. Trenden har nu förstärkts till följd av pandemin.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
Konsumenter överger produkter som inte stämmer med de egna värderingarna – och betalar mer för de varumärken ”som gör rätt”. Det visar en ny studie.