Klarna är en ledande betalningsleverantörer och en fullt licensierad bank. Företaget vill revolutionera betalningar och banktjänster, och skapa smidigast möjliga shoppingupplevelse för både konsumenter och handlare.
Företaget grundades i Stockholm 2005.
En ny plattform matchar e-handlare med passande kreatörer och registrerar hur enskilda samarbeten presterar i realtid.
Klarna har kartlagt svenska konsumenters beteende under Black Week. Studien visar bland annat att vad som får kunden att välja e-handel eller butik.
Under Klarna Growth Awards prisades totalt sexton e-handlare, varav fyra är från Sverige. Här är de svenska vinnarna.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Klarna och Cosmopolitan Magazine lanserar ett virtuellt shoppingevent med inriktning på millennials och generation Z.
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.
Klarna samlade storbankerna, Finansinspektionen, Riksbanken, Polisen och flera andra myndigheter som en reaktion på ökningen av bedrägeriförsök.
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Joakim Lundberg tillträder som Sverigechef på Klarna. ”Vi kommer ytterligare skruva upp tempot i utvecklingen av vårt erbjudande”, konstaterar han.
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Årets mest efterlängtade lön står för dörren. En ny undersökning visar vad svenska folket spenderar den på.
Klarna och Nets har tillsammans tagit fram en ny betallösning för användning i fysiska butiker i Norden. Tjänsten ska nu testas med start i utvalda pilotbutiker i Sverige.
Genom samarbetet mellan Hogia och Klarna ges kunden möjlighet att betala via Klarna Checkout i butikskassan. Först ut att använda lösningen blir klädkedjan 58 Grader Nord.
Klarna och Litium lanserar i dag en gemensam lösning där e-handlare får tillgång till Litiums molnbaserade e-handelsplattform och Klarnas globala kassa.
I dag öppnar brittiska kedjan Marks & Spencer ett nytt flaggskepp på Champs-élysées i Paris.
Framtidens detaljhandel i fokus. "Mobilen har förändrat förutsättningarna för den moderna detaljhandeln, nu sätter konsumenterna villkoren." Det konstaterade Anna Wikland från Google under fredagens Retail Breakfast Club.
Klarna lanserar nu sin betallösning även för handel mellan privatpersoner på Tradera.
Efter kritiken i våras lanserar Klarna kundsidan Mitt Klarna, där alla fakturor samlas på ett ställe.