Här är Lidls nya butik i Halmstad

 

Lidl Sverige fortsätter att växa och i Halmstad etableras en tredje butik som planeras öppna under 2018. Butiken etableras i området Kärleken, en del av Tegelbruket i norra Halmstad där en helt ny stadsdel växer fram. Totalt planerar Lidl Sverige att växa med närmare 30 butiker framtill 2020 och den nya butiken är ett steg … (läs mer)

Nya butiker 949 Nyheter 3080


Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop

 
Nu vill matprofilen Lotta Lundgren tillsammans med Coop göra det enklare att laga mat som gör vardagen godare och roligare. Man ska skapa en ny typ av matlagningsfilmer. Under 2017 antar Lotta Lundgren utmaningen från Coop att skapa en rörlig kokbok med vardagsmiddagar som inte får kosta mer än 80 kronor för fyra personer. – Jag tar vardagsmaten … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Varumärken 236 Pro 3831 Nyheter 3080


Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

 
Det är ett dagligvarukoncept skapat speciellt för millennials med bekvämlighet och effektivitet i fokus. Nu har 365 by Whole Foods öppnat sin första butik, och den innehåller en hel del nytänkande och spännande idéer. Den första butiken med konceptet 365 by Whole Foods Market har nu öppnat. Premiären skedde i Silver Lake, och dörrarna öppnades efter … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 597 Pro 3831 Internationellt 1059 Nya butiker 949


Tesco säljer brittiskt hos El Corte Ingles

 
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco flyttar in i Spanien. Åtminstone hos den spanska varuhuskedjan El Corte Ingles. Tesco säljer redan i dag sina produkter till ett 20-tal marknader, bland annat till Indien. Samarbetet med den spanska kedjan kommer främst att handla om brittiska klassiker som teer, kakor och frukostflingor (bland annat granola). Men samarbetet går i … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1059 Pro 3831 Nyheter 3080 Produktutveckling 261


Tyst timme i butiken för känsliga kunder

 
Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3831 Nyheter 3080 Kundupplevelser 166 Internationellt 1059


Champagnebar hos Ica

 
I morgon, fredag, öppnar Ica i Saltsjöbaden en exklusiv champagnebar mitt i butiken. Det berättar butiken själv i sociala medier. Så här lyder programförklaringen på butikens Facebooksida: ”En champagnebar i en matbutik, låter det konstigt? Det tycker inte vi på Ica Saltis! Därför öppnar vi fredag den 29 april KL 12:00 vår alldeles egen champagnebar. Välkomna In!” … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 3080 Pro 3831 Kundupplevelser 166 Produktutveckling 261


Ica hakar på sushitrenden

 
Sushi Daily inleder samarbete med Ica. Bilden är från en av företagets europeiska butikslösningar. Sushitrenden i europeiska dagligvarubutiker fortsätter. Nu inleder Ica ett samarbete och öppnar avdelningar för sushi i två Maxi-enheter. Under våren kommer två Maxi Ica stormarknader öppna sushikiosker för take away inne i butikerna. Satsningen är ett samarbete med Sushi Daily vilket … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3831 Nyheter 3080 Produktutveckling 261


Coop rensar i ledningen

 
Geir Inge Stokke, Coops högste chef i Norge, har rensat rejält i företagsledningen. När Stokke tog över chefsrollen i november lovade han att han skulle minska ledningen rejält. Nu har 13 personer fått lämna och företagsledningen består i dagsläget av 11 personer. Läs hela artikeln här: Halve ledergruppen i Coop har fått sparken – Aftenposten … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3831 Nyheter 3080 Internationellt 1059