Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#e-barometern

E-handeln växte med 25 procent

E-handeln växte med 25 procent

Det är en stillsammare tillväxt än tidigare månader under pandemin.
Detaljhandel E-handel Pro Postnord #e-barometern #ehandel #ebarometern 

Rekordtillväxt för e-handeln

Rekordtillväxt för e-handeln

E-handeln växte med 49 procent under andra kvartalet, jämfört med 2019.
Pro Nyheter Detaljhandel Postnord #e-barometern #ehandel 

Åtta av tio svenskar handlar online

Åtta av tio svenskar handlar online

E-barometerns månadsmätning visar att e-handeln fortsatte att växa kraftigt under maj. Åtta av tio svenskar e-handlade.
Pro E-handel Detaljhandel HUI Postnord #e-barometern #ehandel 

Daglig- och apoteksvaror årets e-raketer

Daglig- och apoteksvaror årets e-raketer

E-handelns ökningstakt minskades 2019 jämfört med tidigare år. Bland de kategorier som fortsatt ökar kraftigt finns framförallt daglig- och apoteksvaror.
E-handel Detaljhandel Undersökningar HUI Postnord #apotek #dagligvaror #ehandel 

E-handelns ökning bromsades in

E-handelns ökning bromsades in

Enligt PostNords E-barometern ökade E-handeln med 11 procent under tredje kvartalet 2019.
Detaljhandel Undersökningar Nyheter Postnord #e-barometern #ehandel #e-handel 

Så mycket ökar e-handeln i Sverige

Så mycket ökar e-handeln i Sverige

Sju av tio svenskar har e-handlat någon gång under andra kvartalet 2019 och hälften av dem gjorde det direkt i mobilen. Detta enligt E-barometern.
Undersökningar Detaljhandel Nyheter Postnord #ehandel #e-barometern #e-handel 

Så mycket ökade e-handeln första kvartalet

Så mycket ökade e-handeln första kvartalet

Dagens konsumenter är redo att göra medvetna val när de e-handlar, men företagen har inte hängt med. Det visar E-barometern för det första kvartalet 2019.
E-handel Undersökningar Hållbarhet HUI Postnord #Hållbarhet #e-barometern #nätshopping 

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

Pro E-handel Undersökningar HUI Postnord Svensk Digital Handel #e-barometern 

Var tredje julklapp köps online

Var tredje julklapp köps online

Svenskarna uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 23 miljarder kronor i år, varav drygt 8 miljarder kronor via e-handel. 
Konsumentbeteende E-handel Pro Postnord #julhandeln 2018 #e-barometern #Julhandel 

Sex av tio nordbor e-handlar

Sex av tio nordbor e-handlar

Tolv miljoner konsumenter handlar på nätet varje månad. Under första halvåret ökade försäljningen med 11 procent jämfört med samma period i fjol.
Pro Konsumentbeteende Nyheter Postnord #e-barometern 

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

E-barometern för det andra kvartalet 2018 visar – föga överraskande – att försäljningen online fortsatt ökar. Rapporten dyker också ner i ny teknik som röststyrning och AI. Där går utvecklingen trögare. Än så länge, bör nog tilläggas.
E-handel Pro Undersökningar #e-barometern 

Snabbast tillväxt för e-dagligvaror

Snabbast tillväxt för e-dagligvaror

Försäljningen online fortsätter att öka kraftigt i Sverige. Andelen e-handel är fortfarande låg inom dagligvaror, men kategorin ökar mest av alla just nu. 
Nyheter E-handel Pro Amazon Postnord #livsmedel #online #handel 

E-handeln upp 16 procent under 2017

E-handeln upp 16 procent under 2017

"Fortsätter e-handeln att utvecklas i samma takt kommer e-handeln om fem år att ha fördubblats", säger detaljhandelsanalytiker Carin Blom.
Undersökningar Nyheter E-handel Postnord #onlineförsäljning #e-barometern 

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

E-handelskonsumtionen ökade med 19 procent under oktober månad jämfört med samma period i fjol. Det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Undersökningar E-handel Nyheter Postnord #Julhandel #online #e-barometern 

Nu har leksakerna flyttat ut på nätet

Nu har leksakerna flyttat ut på nätet

Leksaksförsäljningen ökar dramatiskt online, men det är nykomlingar som livsmedel som står för den största tillväxten. Det visar E-barometern för årets tredje kvartal.
Pro Undersökningar E-handel Postnord #e-barometern #julhandeln 2017 #Julhandel 

E-handelskonsumtionen upp 16 procent

E-handelskonsumtionen upp 16 procent

E-handelskonsumtionen ökade med 16 procent under månaden jämfört med samma period i fjol, det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Nyheter E-handel Konsumentbeteende Postnord #e-barometern 

Kraftig ökning för bygghandeln på nätet

Kraftig ökning för bygghandeln på nätet

Bygghandelns e-handelsförsäljning ökade med 20 procent under andra kvartalet, jämfört med samma period i fjol.  Branschen fortsätter således att växa i högt tempo, trots starka jämförelsetal. Det visar PostNords kommande E-barometer. 
E-handel Undersökningar Nyheter #byggvaruhandeln #diy #e-barometern 

Utlandet står för 20 procent av e-handeln

Utlandet står för 20 procent av e-handeln

E-handelskonsumtionen ökade med 15 procent under maj jämfört med samma period i fjol. Andelen som handlar från andra länder ligger på 20 procent.
E-handel Pro Undersökningar #onlinehandel #e-handel #e-barometern 

Inredning och livsmedel ökar mest online

Inredning och livsmedel ökar mest online

E-handelskonsumtionen ökade med 14 procent under april jämfört med samma period i fjol. Inredning och livsmedel ökar allra mest.
E-handel Pro Nyheter Postnord #onlineförsäljning #e-barometern 

E-barometern: Fortsatt kraftig tillväxt

Den svenska detaljhandelns försäljning av varor över internet ökade med 16 procent under tredje kvartalet 2015. Det framgår av e-barometern .
Pro E-handel Nyheter HUI Postnord Svensk Digital Handel #e-barometern #onlinehandeln #e-handel 

Senaste artiklarna

  • Antalet kassalösa butiker ökar snabbt
  • Lush öppnar nytt butikskoncept
  • Ingka Centres ökar innovationstakten
  • Köpcentrum görs sökbara i ny satsning
  • Varuhuskedja släpper NFT och digital kollektion
  • Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse
  • Ny Centrumchef till Solna Centrum

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Antalet kassalösa butiker ökar snabbt
  • Lush öppnar nytt butikskoncept
  • Ingka Centres ökar innovationstakten
  • Köpcentrum görs sökbara i ny satsning
  • Varuhuskedja släpper NFT och digital kollektion
  • Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse
  • Ny Centrumchef till Solna Centrum
  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel
  • Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus
  • Ny destination för ultralyxigt återbruk
  • Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M
  • Victoria’s Secret lanserar digital plattform
  • Tempo firar 90 år – här är hela historien
  • Här är ditt (personaliserade) kylskåp
  • Amazons första modebutik har nu öppnat
  • Digital expansion av Søstrene Grenes värld
  • Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v544