Jollyroom inleder nordisk butikssatsning

Den första butiken öppnades i Kungens Kurva, nu etablerar sig Jollyroom i Oslo.

Jollyroom, aktiva inom baby- och barnprodukter, expanderar sin fysiska verksamhet när man i april öppnar sin första butik utanför Sverige. Först ut i den nordiska satsningen är Oslo där man öppnar en 400 kvadratmeter stor butik i centrum.

Öppningen går enligt företaget i linje med den långsiktiga strategin att skapa möjlighet för det fysiska mötet med kunderna i de nordiska huvudstäderna. 

Funnits i Norge sedan 2012

Jollyroom har varit verksamma på Norges e-handelsmarknad sedan sommaren 2012. Varumärket öppnar på Ullevålsveien, ett läge mitt i centrum. 

Mattias Jacobsson, VD på Jollyroom.

– Äntligen får vi möjlighet att möta våra norska kunder fysiskt. Vi har letat efter rätt lokal under en lång tid och ser verkligen fram emot öppningsdatumet, säger Mattias Jacobsson, VD på Jollyroom.

Uppleva produkterna på plats

E-handelsföretaget Jollyroom grundades 2010 och har de senaste åren öppnat fysiska butiker i Sverige. Detta med goda resultat, enligt egen utsago.

Den första butiken på 1 700 kvm i Kungens Kurva öppnade 2020. Sedan dess har man också skapat ett showroom och outlet i Göteborg.

Jollyroom vill med den nya butiken skapa en inspirerande plats för småbarnsföräldrar och tillgodose behovet att uppleva produkter på plats.

Insikter som förbättrar verksamheten

Butiken i Oslo ska erbjuda ett urval av Jollyrooms mest populära sortiment och varumärken, samtidigt som stort fokus kommer läggas på det personliga mötet och rådgivning.

– De fysiska butikerna ska skapa värde för våra kunder och ge oss ännu mer insikter för att förbättra vår affärsmodell ytterligare. Vi kommer med all sannolikhet öppna fler butiker i framtiden, säger Mattias Jacobsson.