Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

 
Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.
Så vill konsumenten att du kommunicerar

Så vill konsumenten att du kommunicerar

 
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Censurerade kundomdömen skapar misstro

Censurerade kundomdömen skapar misstro

 
Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.
Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

 
Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.
Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

 
Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.
Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

 
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

 
Kunden vill handla förpackningsritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.
E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

 
Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

 
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Upplevelser lockar unga till butiken

Upplevelser lockar unga till butiken

 
En ny studie visar att upplevelser är avgörande för att förändra kunders beteende. Störst inverkan har det på generation Z och millennials.