JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

 
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

 
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Därför är High Velocity Retailers vinnare

Därför är High Velocity Retailers vinnare

 
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

 
Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

 
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Kostnaden för nya kunder sjunker

Kostnaden för nya kunder sjunker

 
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Här är den nya tidens kundupplevelse

Här är den nya tidens kundupplevelse

 
Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

 
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

 
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

 
Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.