
Kate Hudson lanserar Fabletics globalt
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.
Kate Hudsons varumärke Fabletics säljer athleisure-produkter både online och i fysiska butiker. Nu ökar man etableringstakten med ett nytt omnichannelkoncept.
Sportkedjan JD Sports går som tåget just nu. Anledningen sägs vara att man dominerar segmentet sportkläder för kvinnor. Athleisure är hetare än någonsin.
Kate Hudsons varumärke Fabletics fortsätter att expandera. Nu öppnar man ytterligare en fysisk butik.
Skådespelerskan Kate Hudson (dotter till Goldie Hawn) är en av tre grundare av företaget Fabletics. Verksamheten, som är en digital detaljhandelssatsning, startades under 2014. Redan från starten var målet att öppna fysiska butiker efter det första året. Nu är man där. Fabletics är ett varumärke sprunget ur Kates vision att uppmuntra kvinnor att leva ett aktivt … (läs mer)