I maj startar ett antal hantverkskurser i Skärholmen Centrum riktade till utrikes födda kvinnor.
I ett pågående initiativ berättar Ikea hur människor hamnat i tillfälligt boende – och de undermåliga omständigheter som ofta råder där.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.
The Body Shop väljer att i samband med Black Friday belysa frågan om mäns våld mot kvinnor och killars våld mot tjejer.
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.
Lidl öppnar teststationer där vårdpersonal kan testas för Covid-19 utanför utvalda butiker i Stockholm.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.
Företags engagemang i samhälle och miljöfrågor påverkar produktvalen. Allra viktigast är det för en målgrupp som snart står för en tredjedel av försäljningen.
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.