NK i samarbete med Min Stora Dag

NK är numera officiell kampanjpartner till Min Stora Dag.

Välgörenhetsorganisationen Min Stora Dag uppfyller önskningar för barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser. Nu har Nordiska Kompaniet och Min Stora Dag ingått ett samarbetsavtal.

Karin Wickberg, marknadschef, NK.

Organisationen ger kraft åt tusentals barn varje år att fortsätta kämpa i en tuff vardag. 200 000 barn och unga i Sverige lever med en allvarlig sjukdom eller diagnos.

Som officiell kampanjpartner till Min Stora Dag kommer Nordiska Kompaniet bidra med upplevelser, insamlingar och andra aktiviteter i varuhusen och online.

Gör skillnad inom viktiga frågor

– Ett av NK:s ledord är att skapa minnesvärda upplevelser och att då få arbeta under 2024 med att skapa nya upplevelser tillsammans med Min Stora Dag känns väldigt roligt. Det här samarbetet ger oss möjlighet att bidra till en verksamhet som gör skillnad inom viktiga frågor, säger Karin Wickberg, marknadschef, NK.

Man smygstartade redan under hösten då man gav ett barn en egen Stor Dag på NK.

– Det var fantastiskt att få bidra med att skapa en sådan fin upplevelse och vi ser fram emot att fortsätta med detta under 2024, säger Karin Wickberg.

Upplevelser, insamlingar och aktiviteter

Jennifer McShane, generalsekreterare på Min Stora Dag.

Det finns fyra olika typer av Stora Dagar, alltifrån en egen Stor Dag där ett barn får sin önskan uppfylld till upplevelser i grupp, temaanpassade läger och upplevelsepaket.

Partnerskapet innebär att NK blir en del av Min Stora Dag och bidrar med hjälp av upplevelser, insamlingar och aktiviteter i varuhusen.

– En Stor Dag gläder, tröstar och lindrar. Den stärker självkänslan, ger glada minnen och motiverar att fortsätta kämpa. Helt enkelt en dag för att orka flera. NK:s stöd och stora engagemang kommer bidra till allt detta och göra skillnad för vår målgrupp, säger Jennifer McShane, generalsekreterare på Min Stora Dag.