Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#välgörenhet

Snällväggen tillbaka i Högdalen Centrum

Snällväggen tillbaka i Högdalen Centrum

Under hela oktober kan invånarna i Högdalen skänka bort jackor genom att hänga upp dem på den nya snällväggen.
Detaljhandel Köpcentrum Hållbarhet Högdalen Centrum Citycon #återbruk #välgörenhet #secondhand 

Brandless: ”Vi marknadsför vänlighet”

Brandless: ”Vi marknadsför vänlighet”

Brandless säljer vardagsprodukter med ett större syfte. Allt föds ur en community. "Vi börjar alltid med människorna", säger grundaren Tina Sharkey.
Butikskoncept Pro E-handel Brandless #matbutiker #dagligvaror #välgörenhet 

Här är Googles digitala garage

Här är Googles digitala garage

Det är ett storslaget projekt som syftar till att få människor att växa. Men inredningen i Googles garage är jordnära, flexibel och lokalt anpassad. 
Pro Nya butiker Butikskoncept Google #utbildning #csr #butiksdesign 

Välgörande kedja växer i köpcentrum

Välgörande kedja växer i köpcentrum

I tider när fysiska butikskedjor kämpar för sin överlevnad utgör snabbväxande Boxlunch ett undantag. Företaget säljer samlarprylar, kläder och prylar – med välgörenhet inbyggd i affärsmodellen.
Köpcentrum Butikskoncept Pro Boxlunch #välgörenhet #samlarprylar 

Apotek öppnar rosa barberarsalong

Apotek öppnar rosa barberarsalong

”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
Pro Köpcentrum Nya butiker Mood Stockholm Apotek Hjärtat #kampanjer #pop up-butiker #välgörenhet 

Second Hand-shopping för Världens Barn

Second Hand-shopping för Världens Barn

Världens Barn firar 20 år och Erikshjälpen är en av de organisationer som får del av insamlingen – och som också bidrar till den. Lördagen den 7 oktober skänker samtliga Erikshjälpen Second Hand-butiker sina dagskassor till kampanjen.
Hållbarhet Nyheter Erikshjälpen #välgörenhet #Second hand 

Åhléns öppnar dörren till arbete

Åhléns öppnar dörren till arbete

Åhléns har beslutat att stötta initiativet ÖppnaDörren som en del av företagets arbete för hållbarhet, jämlikhet och mångfald. I samband med att företaget börjar ta betalt för sina bärkassar kommer huvuddelen av överskottet att gå till ÖppnaDörrens arbete.
Nyheter Hållbarhet Åhléns #välgörenhet 

Butiker uppmuntrar till en god handling

Butiker uppmuntrar till en god handling

Pro Hållbarhet Nyheter Ica #välgörenhet #röda korset #samarbeten 

Minskat matsvinn via välgörenhet

Minskat matsvinn via välgörenhet

För ett år sedan sjösatte matkedjan Willys en satsning på att minska matsvinnet i butikerna. "Resultatet är över förväntan", säger VD Thomas Evertsson
Nyheter Pro Hållbarhet Willys #välgörenhet #dagligvaror #matbutiker 

Svenska iFoodbag vill motverka svält

Svenska iFoodbag vill motverka svält

Upp till 20 miljoner bärkassar med kyl- och frysfunktion ska motverka matsvinn i Kenya.
Nyheter Produktutveckling Hållbarhet #bärkassar #kenya #matsvinn 

Åhléns och Stadsmissionen i gemensam e-kampanj

Åhléns och Stadsmissionen i gemensam e-kampanj

Åhléns och Stadsmissionen genomför i april en digital kampanj till förmån för Stadsmissionens skyddade boenden för kvinnor som utsatts för våld i nära relationer. För varje produkt man säljer online skänks en likadan vara till boenden.
Nyheter E-handel Pro Stadsmissionen Åhléns #välgörenhet #samarbeten 

Matsvinn blir god middag i klostret

Alsike kloster och Willysbutiken i Knivsta inleder ett matsamarbete nu på måndag. Tanken är att både minska svinnet och stötta klostrets hjälparbete.
Pro Nyheter #välgörenhet 

City Gross uppmärksammar Downs syndromdagen

City Gross uppmärksammar Internationella Downs syndromdagen genom att skänka fem kronor för varje tiopack av olikfärgade kampanjsockor man säljer den här veckan till Svenska Downföreningen.
Pro Nyheter #välgörenhet 

Matbanken hjälper i påsk

Varje större högtid firas lite extra av många. Det noterar Matbanken och samlar inför påsken in diverse varor för att dela ut dem bland de som har det knapert.
Nyheter Pro Internationellt #välgörenhet 

Miljövänlig välgörenhet hos Matmissionen

Miljövänlig välgörenhet hos Matmissionen

Att skapa ekonomiskt utrymme för människor i ekonomiskt utsatthet, möjliggöra arbetsträning och bidra till att minska onödigt matsvinn. Det är målen med Matmissionen, Nordens första Social Supermarket, som Stockholms Stadsmission öppnar i dag, tisdag.
Nya butiker Butikskoncept Pro Axfood Stadsmissionen #välgörenhet 

Jeff Bridges i samarbete med Marc O’Polo

Nyheter Varumärken Pro Marc O'Polo #välgörenhet #kampanjer 

Nilson Shoes jobbar barfota

Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.
Internationellt Pro Nyheter Nilson Shoes ##withoutshoes #kampanj #manifestation 

Katastrofinsats i Nepal får stöd från Jysk

380 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland deltar.
Nyheter Pro Jysk #Välgörenhet i handeln #Rädda Barnen #Insamling via butik 

Synoptik öppnade två butiker – och invigde insamling

Nyheter Pro Synoptik #optikbutiker #insamlingar #välgörenhet 

Succébutik får bättre läge

Nu fortsätter framgångarna för Andra Varvet med flytt till Citycons lokaler mitt i Högdalens centrum.
Pro Nyheter Högdalen Centrum #högdalen centrum #välgörenhet 

Pant på Willys gav 3,1 miljoner

Sedan 2009 har Willys kunder kunnat donera sina pantpengar till Rädda Barnen.
Pro Nyheter Willys #pantknappar #välgörenhet 

Polarn O. Pyret öppnar pop up-butik i gott syfte

Den 6 oktober slår Polarn O. Pyret upp sin PO.P-UP butik i Centralhallen på Stockholms Centralstation.
Pro Pop up Nya butiker #välgörenhet #pop up #detaljhandel 

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker
  • Demokratiserat sportmode mål för H&M Move
  • Mobilen central i nytt digitalt butikskoncept
  • Antalet kassalösa butiker ökar snabbt
  • Lush öppnar nytt butikskoncept
  • Ingka Centres ökar innovationstakten
  • Köpcentrum görs sökbara i ny satsning
  • Varuhuskedja släpper NFT och digital kollektion
  • Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse
  • Ny Centrumchef till Solna Centrum
  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v546