Lidl Sverige inleder samarbete med deli

Lidl Sverige inleder samarbete med deli

 
Dagligvarukedjan skapar ett helt nytt koncept där man samarbetar med externa aktörer. Nu står det klart att en deli flyttar in under samma tak.
7-Eleven testar koncept utan kassor

7-Eleven testar koncept utan kassor

 
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Stilren självbetjäning hos posten

Stilren självbetjäning hos posten

 
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Amazon ökar antalet fysiska butiker

Amazon ökar antalet fysiska butiker

 
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Mi Store utmanar med offensiv prismodell

Mi Store utmanar med offensiv prismodell

 
Xiaomi öppnar inom kort Sveriges första fysiska Mi Store i Westfield Mall of Scandinavia. Till grund för den snabba expansionen finns en offensiv prisstrategi.
Templet utmanar synen på framtidens butik

Templet utmanar synen på framtidens butik

 
Templet sätter fokus på den rumsliga upplevelsen. Man vill utmana synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.
Inferno Online Game Court till Täby centrum

Inferno Online Game Court till Täby centrum

 
Fredagen den 24 januari öppnar gaming- och e-sportföretaget Inferno Online sin nya Game Court i Täby Centrum.
Nostalgisk road trip hos Burger King

Nostalgisk road trip hos Burger King

 
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Här är butiken kundens vardagsrum

Här är butiken kundens vardagsrum

 
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.
”Det är början på en blodig revolution”

”Det är början på en blodig revolution”

 
Snart öppnar Amazon sitt nya dagligvarukoncept. Experter menar att det markerar början på en blodig revolution inom dagligvaror. Detta kan vi förvänta oss.