Sedan en tid tillbaka erbjuder köpcentrumet möjlighet till medmänskliga samtal en gång i veckan.
Halloween närmar sig och inför detta lanserar köpcentrumet ett spökhus i minformat.
Varuhuskedjan lyfter in lärande leksaker och aktiviteter i tio enheter. Satsningen på externa varumärken har haft positiv inverkan på den egna försäljningen.
Ett nytt, lekfullt och kreativt butikskoncept som utvecklats av Panduro öppnar i dag. ”Vår ambition är att vara något mer än bara en traditionell butik”.
”Vi tror stenhårt på satsningen och är övertygade om att upplevelser kommer att bli en viktig del av framtidens köpcentrum”.
Erbjuder fullsortimentsbutik, café, tre dubbelbanor samt en specialbyggd padelbana för test- och provspel.
Här omvandlas en tidigare butikslokal till en plats för aktivitet och upplevelser.
Nu lanserar Clas Ohlson ett nytt koncept med syfte att erbjuda roliga och kreativa aktiviteter för barn. Kedjan vill bidra till att förenkla och förbättra familjers fritid.
Nu satsar aktivitets- och sportkedjan på den svenska marknaden. Målsättningen är att ha tio svenska anläggningar i drift 2021. Tillsammans med universitet i hemlandet har man byggt kunskap om hur aktiviteterna bäst ska utvecklas.
Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.