Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Den spektakulära pop up-satsningen innefattar events, butiker och food & beverage.
Festivalens verk visas på olika platser i staden och innehåller en rad olika ljuskonstformer. Gemensamt för många verk är att de uppmärksammar miljöfrågor.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Eventet 2022 & Beyond fokuserade på framtidens retail och köpcentrum. Bland talarna fanns Ikea, Cake, Portland Design och Chiquelle. Här är insikterna.
Shoptalk Europe är tillbaka 2022. Men redan i oktober arrangeras ett globalt digitalt event. Handelstrender är samarbetspartner. Registrera dig här!
Nu byggs en isrink utanför själva köpcentrumet. Isen blir 1 200 kvadratmeter stor och rinken är öppen 8–27 december.
Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.
Nu har Sweden Urban Arena 2018 dragit i gång på Stockholm Waterfront. Det är tredje året evenemanget arrangeras.
I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!