Under våren 2024 etableras ytterligare två verksamheter i Norra Station, ett framväxande stråk som kombinerar kontor, restauranger och service.
Dagligvarukedjan Lidl släpper, tillsammans med två konstnärer, en posterkollektion.
Lyfter in skräddarsydda verk av kända lokala konstnärer.
Projektet har funnits på ritbordet i 30 år – nu har det till slut öppnat. Paris har fått en ny destination med shopping, hantverk, konst och regional mat.
Fotografiska öppnar en installation på varuhuset och gör entré på en ny marknad. För varuhus är det en del i en övergripande förändring.
Konstnär skapar en drygt 2 000 kvadratmeter stor muralmålning på centrumets P-hustak.
I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.
Pressbyrån inleder ett nytt konstnärssamarbete som en del av varumärkets ambition att vara Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk.
Årets mässa – som äger rum mitt i centrumet – erbjuder förutom utställningar även bland annat performancekonst, konstnärssamtal.
Nytt koncept hyllar det unika i det lokala samhället och har en övergripande mission – att få kunderna att le och må bra under sin inköpsrunda.