Nytt märke erbjuder jeans i 400 storlekar

 

Det kan vara en ljusning för alla som har svårt att hitta rätt form på sina jeans. Just nu försöker Qcut samla kapital för sin satsning via Kickstarter. Företaget vill skapa bättre förutsättningar att få fram jeans med större variation i storlek och form. Det genomsnittliga jeansmärket erbjuder ett begärnsat antal storlekar och längder, Qcut erbjuder 400 … (läs mer)




Blåbär, apelsin eller jordgubbe – välj dina jeans efter doft

 

Varför nöja sig med ett par snygga jeans när du kan köpa ett par som doftar fräscht fruktigt också?  Det är det portugisiska varumärket Salsa som i sommar introducerar doftande jeans. Bland smakerna finns blåbär, citron, äpple och jordgubbe. Enligt Salsa finns själva doften i mikrokapslar inneslutna i tyget, vilket gör att väldoften ska finnas kvar även … (läs mer)




Örjan öppnar butik igen

 

Örjan Andersson, en av grundarna av Fabric Scandinavien som startade koncepten Weekday, Monki och Cheap Monday, är tillbaka med ett nytt butikskoncept. Denna gång rör det sig om en butik i fyra plan vid Skanstull i Stockholm. Enligt förhandssnacket låter det lika mycket som ett vardagsrum för målgruppen. Kunderna ska kunna shoppa, fika, spela pingis eller lyssna … (läs mer)