Levi's butik har försetts med ett nytt koncept. Här skapar varumärket en unik lokalanpassad upplevelse.
Levi's ska nu utforska hur AI kan bidra till att öka mångfalden i företagets visuella kommunikation.
Modevarumärket – som är mest kända för sina jeans – öppnar under hösten 2023 sin första konceptbutik i Sverige.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden.
Varumärket bjuder sina kunder på gratis tvätt inne i butiken. Där kan man även kuratera sin egen stil och via iPads skapas en sömlös butiksupplevelse.
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser.
För ett år sedan såldes RNB krisande JC till kinesiska Denim Island.