Modevarumärket – som är mest kända för sina jeans – öppnar under hösten 2023 sin första konceptbutik i Sverige.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Under våren 2022 öppnar det danska smyckesmärket Maanesten sin första konceptbutik i Sverige.
Tematiserad retail har varit en sanckis under senare år, Story i New York är ett exempel på detta. Den 14 oktober öppnar det nya co-retailkonceptet Friends of Bibliotekstan på Norrmalmstorg i Bibliotekstan i Stockholm. Konceptet bygger just på olika teman som styr utbudet under några månader åt gången.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Under hösten 2021 öppnar livsstilsvarumärket Diesel en flaggskeppsbutik i Bibliotekstan i Stockholm.
Under senare delen av 2020 öppnar det svenska skjortvarumärket La Chemise ett nytt flaggskepp.
”Syftet är i första hand att öka medvetenheten om ansvarsfull och hållbar shopping”.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Acne Studios öppnar under våren 2020 en pop up-butik. Anledningen är att varumärkets flaggskepp ska uppdateras.