Picadeli byter plast mot papper. ”Med tanke på att vi säljer nästan 50 miljoner sallader årligen så har vi ett stort ansvar”.
Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.
Picadeli har tagit steget in i USA i och med ett nytt samarbete. Picadeli har öppnat salladsbarer i sex enheter hos tre dagligvarukedjor.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
En ny plattform använder sig av artificiell intelligens för att skapa skarpa, träffsäkra prognoser.
Idén till kedjan föddes ur grundaren David Egonsons önskan om att erbjuda god och nyttig mat som tar lika stor hänsyn till vår hälsa som till naturen.
Picadeli har på två sommarmånader fördubblat sin närvaro i landet genom att öppna ytterligare 200 digitaliserade salladsbarer.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
Holy Greens har slagit upp dörrarna till ytterligare en restaurang. Kunderna möts av en hög takhöjd och tydlig industrikänsla.