Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.
Nu växer en ny destination fram, här är ambition att skapa ett inbjudande vardagsrum i stadskärnan.
Zalando har utökat antalet butiker i off price-segmentet. Denna gång med tidsbokning.
Två upplevelsebaserade ankare utgör basen i destinationens uppdaterade utbud.
Picadeli har på två sommarmånader fördubblat sin närvaro i landet genom att öppna ytterligare 200 digitaliserade salladsbarer.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Lokalodlat får en ny innebörd när plantorna växer till färdiga produkter på plats inne i butiken. Denna startup har redan avtal med två ledande dagligvarukedjor och verksamheten växer snabbt.
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.