Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.
Restaurangkoncernen Svenska Brasserier satsar på ett helt nytt pop up-format.
För att möta kundernas krav på bekvämlighet och enkla lösningar lanserar Ica i höst expressleveranser av måltidslösningar kombinerat med dagligvaror.
Med start i den nyligen ombyggda butiken vill Hemköp möta den ökande efterfrågan på färdiga måltider. Nu ska konceptet testas i fler butiker.
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats.
Sabis Fältöversten är en av Sveriges mest prisbelönta matbutiker. Nu lanserar man ett nytt koncept i köpcentrumet vid Karlaplan i Stockholm.
Restauranger och dagligvarubutiker förändrar och utvecklar nu sina erbjudanden. Till grund för detta ligger sex tongivande trender. Bland annat hamnar bekvämlighet, upplevelser och hållbarhet i fokus.
Hälsosamma alternativ är ett allt viktigare konkurrensmedel för servicehandeln. Men vad som lockar skiljer sig mellan generationerna – och vid horisonten tornar ett teknikbaserat orosmoln upp sig.
Millennials föredrar att äta i sin supermarket framför att besöka en snabbmatsrestaurang. Den lagade maten i butikerna känns fräschare enligt denna kräsna målgrupp.