Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.
Nu lanserar kedjan en lösning för beställningar och upphämtning via mobilen. Detta ska öka säkerheten och minska friktionen.
Västerås Citysamverkan har tagit fram en lösning för den som vill handla lokalt på distans
Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.
E-handelsförsäljningen av dagligvaror sköt i höjden under 2020. Upphämtning i butik var den största drivkraften.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
Genomför tester av tjänsten där medarbetare från en butik deltar.
Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.
Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.
Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
Försäljningen av dagligvaror online ökade under 2017 med 19 procent. I en ny rapport från Svensk Digital Handel spås en ökning med 25 procent under 2018. Kedjornas click and collect anses vara den största katalysatorn.
Stora satsningar är redan sjösatta för att öka snabbhet, precision och effektivitet. Nu berättar Inditex VD Pablo Isla att Zara ska göra sina butiker till hubbar för leveranser.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Allt fler kunder väljer att lägga sin beställning online för att sedan hämta upp varorna i närmaste Media Markt-varuhus. Därför lanserar nu kedjan tjänsten boka och hämta i varuhus efter 30 min.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
Zara har nyöppnat sitt flaggskepp, här presenterar man framtidens butik. Kunderna möts av automation, RFID-teknik och sömlöshet. "Det är ett viktigt ögonblick för Inditex".
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt.
Nu testar modekedjan Zara ett nytt system för självbetjäning gällande utlämning av varor köpta online. Den automatiska anläggningen kan hantera tusentals paket och baseras på självlärande teknik.
Dagligvarukedjan har lanserat en självbetjäning för incheckning av onlineordrar. Tjänsten är till för kunder som har beställt varor via click and collect.
En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Nu vill Ikea öppna ett click & collect-koncept i centrala Oslo. Tanken är att det ska minska trycket på befintliga varuhus, och öka tillgängligheten för kunderna.
Analytiker menar nu att varumärken med fysiska butiker har en stor konkurrensfördel i kampen om onlinekunderna. Det är butiksnätet som är nyckeln till den framtida framgången.
I automaterna kan paket både hämtas och returneras.
Köpcentrumen pumpar nu ut underhållning och digitala tjänster för att möta konkurrensen från e-handeln. Nu dubblar man marknadsinsatserna.