Lindex testar nytt butikskoncept

Lindex testar nytt butikskoncept

 

Lindex öppnar sin första Click & Collect-butik. Ambitionen är att skapa känslan av en liten inbjudande butik – där hela sortimentet finns tillgängligt online.  Nyligen berättade vi om hur Zara använder artificiell intelligens för att skapa en sömlös Click & Collect-lösning i sina butiker. Testerna genomförs både i hemstaden A Coruña men också i en pop … (läs mer)




Bensinstationer byggs om för Click & Collect

 

Click & collect är hetare än någonsin. På den svenska marknaden blir företeelsen, det vill säga att kunden köper online och hämtar varorna själv, allt vanligare. I Storbritannien stärker nu Asda sitt erbjudande genom att bygga hämtcentraler på bensinstationer.  Hemma i Sverige har flera av de ledande kedjorna nu inlett satsningar på försäljning av dagligvaror … (läs mer)




Dagligvarukedja har öppnat pick up-butik

 

Kunderna beställer online och kan sedan svänga in vid pick up-butiken när det passar. Efter en testperiod är dagligvarukedjans pickup-butik nu öppen. Amerikanska Walmart, världens största detaljhandelskedja, har nu öppnat sin första renodlade uthämtningsbutik för onlinebeställningar. Ambitionen är att länka samman den digitala och den fysiska detaljhandeln och därmed underlätta för kunderna i vardagen. Butiken … (läs mer)




Bilder: Så ser Media Markts nya digitala butikskoncept ut

 

Media Markts nya koncept innehåller laddningsstationer för både bilar och mobiler samt en interaktiv digital shoppingvägg i jätteformat.   Det tog nästan nio månader att skapa det nya konceptet, men nu står det klart för öppning i tyska Ingolstadt. Den 23 september öppnar den för konsumenter. Men redan nu kan Handelstrender visa hur det ser ut. … (läs mer)