E-handlare kan nå cirka 40 procent av Sveriges befolkning via iBoxens lösning. Nya användningsområden har nyligen adderats.
För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
PostNord och parkeringsföretaget Aimo Park inlett ett större samarbete kring leveransskåp. Företagen planerar nu att placera ut ett stort antal boxar.
I köpcentrumet öppnar Europas största paketskåp. Här erbjuder man även kundtjänst via en videochat.
”En öppen och neutral nationell infrastruktur är en nödvändighet”, menar grundarna.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
PostNordinleder ett samarbete med dagligvarukedjan Lifvs.
Instabox investerar i fler nya smarta paketskåp och logistikterminaler runt om i Sverige.
Efter sommaren utökar PostNord sina leveranssätt med paketboxar för att möta den växande e-handeln.
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Willys startar i vår ett pilotprojekt med mobila hämtstationer för sin e-handel. Man vill erbjuda utlämning även på platser där man i dag inte har några butiker.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Kedjan heter numera bara Dunkin'. I samband med namnbytet inledde man testar för att skapa framtidens butik. Man använder bland annat AI.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.