Ett nytt samarbete förvandlar paketboxar till julkalendrar. Under julmånaden ska konsumenterna överraskas med erbjudanden.
Under veckan lanserar Instabox en ny tjänst som gör det möjligt för privatpersoner att skicka varor till varandra.
Företaget testar nu självservice av paketutlämning i en egen lokal i centrala Malmö. Det tar tio sekunder att få sitt paket.
För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
PostNord och parkeringsföretaget Aimo Park inlett ett större samarbete kring leveransskåp. Företagen planerar nu att placera ut ett stort antal boxar.
Här väntar självbetjäning eller fullservice beroende på ärende. Designen ska underlätta för ett smidigt och ”flytande” butiksbesök.
Dagligvarukedjan lanserar kylda paketskåp i bostadsnära områden. Man vill komma närmare kunden och öka flexibiliteten.
En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.
Här kan kan boende i fastigheterna – och övriga – enkelt lösa ärenden som hör vardagen till.
Early Bird vill erbjuda sina kunder ytterligare ett leveranssätt – ansluter till iBoxen.
Under april placeras 37 paketboxar ut till bostadsrättsföreningar och hyresfastigheter runt om i staden.
Ett nytt forskningsprojekt ska undersöka hur den optimala förpackningen ser ut.
En ny paketrobot ska optimera lagring och göra kundservice snabbare och smidigare. Upp till 170 paket kan lagras på en kvadratmeter.
I köpcentrumet öppnar Europas största paketskåp. Här erbjuder man även kundtjänst via en videochat.
”En öppen och neutral nationell infrastruktur är en nödvändighet”, menar grundarna.
PostNordinleder ett samarbete med dagligvarukedjan Lifvs.
Med tjänster som inte kan erhållas genom onlineshopping, hoppas man kunna leverera ett mervärde.
Instabox investerar i fler nya smarta paketskåp och logistikterminaler runt om i Sverige.
Paketskåp är en allt hetare trend inom detaljhandeln. Budbee siktar nu på att bli marknadsledande inom området.
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.