Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Åtta nya forskningsprojekt beviljats anslag från Handelsrådet. Här är områdena som hamnar i forskarnas fokus framöver.
”Det blir vår största butik hittills”. I slutet av september öppnar Artikel2 en ny second hand-butik i köpcentrumet.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.
Möbeluthyraren Beleco öppnar ett pop up-showroom tillsammans med sina partners Swedese och ArtAround.
Unibail-Rodamco-Westfield lanserar The Westfield Good Festival. Syftet är att bidra med kunskap och inspiration kring hållbarhet.
Lågprisinriktade modekedjan Primark har lanserat sin första produktserie som är designad för återbruk. Här är tankarna bakom satsningen.
Den här veckan lanseras H&M Pre-Loved i ett nytt cirkulärt samarbete.
Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Köpcentrumet öppnar en samarbetsbaserad hubb där syftet är att inspirera och engagera till en cirkulär livsstil och konsumtion.