Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.
Den nya tidens köpcentrum växer fram – i en ny riktning. Framtiden är både digital och hyperfysisk – här är tio anledningar till det.
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Unibail-Rodamco-Westfield lyfter in ytterligare digifysiska upplevelsekoncept i sina centrum. Under sommaren etableras en ny VR-upplevelse.
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.
Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.
Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
Besökarna möts av en 700 kvadratmeter stor destination – en smurfby fylld av upplevelser för familjer och barn.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.