Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

 
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

 
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bättre service med paketskåp i butik

Bättre service med paketskåp i butik

 
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
H&M Home julguidar med röststyrning

H&M Home julguidar med röststyrning

 
Inför julen lanserar H&M Home en röstapplikation som med inspiration, tips och idéer ska underlätta jakten på rätt julklappar.
Hemtex omnikanal ger resultat

Hemtex omnikanal ger resultat

 
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

 
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
“Vi är en pure player med butiker”

“Vi är en pure player med butiker”

 
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Ett showroom för millennials

Ett showroom för millennials

 
Det är kanske inte där man väntar sig att hitta framtidens retail. Men faktum är att däckföretaget lanserat ett showrom för millennials.
Disruptivt mode gör entré på kontoret

Disruptivt mode gör entré på kontoret

 
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
Kedjan slår rekord i leveransalternativ

Kedjan slår rekord i leveransalternativ

 
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.