Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

 
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

 
Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

 
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

 
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

 
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Jysk öppnar fysisk online-butik

Jysk öppnar fysisk online-butik

 
Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

 
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

 
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

 
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bättre service med paketskåp i butik

Bättre service med paketskåp i butik

 
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.