”Customer Experience Management på svenska” av Helén Rigamonti har utsetts till Årets Marknadsföringsbok 2024.
Adlibris öppnar sin fjärde fysiska butik med ett nytt koncept. Etableringen är en del av en uppdatering av varumärket.
Med ett nystartat aktiebolag lanserar Astrid Lindgren-koncernen nu e-handel. I samband med detta har en ny VD tillsats.
Peder Söderlind har i sin nya bok kartlagt hur man skapar en vinnande detaljhandelskedja. Här är svaren.
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.
Digitalisering handlar om teknik – men lika mycket om hur konsumentens beteenden och preferenser förändras. Det menar Judith Wolst, författaren bakom kommande boken ”Digital panik – Få koll på läget!”. Här är fem fokusområden handeln bör ha koll på.
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Kundresan är som begrepp hetare än någonsin. En ny bok, Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer – vill bidra till till ökad kunskap och förståelse kring kundcentrering.