Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.
Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.
Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
Cerveras nya butik blir den första att presentera varumärkets uppdaterade koncept. Den fygitala upplevelsen är en viktig del av strategin.
Trenden med minskade butiksytor är bruten, nu är det stort som gäller. Det nya butikskonceptet är avsevärt större och stöttar den digitala affären.
Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
En fygital strategi fokuserar på upplevelser med digitala inslag – som bara kan existera i fysiska butiker. Här är den fygitala handelns grundregler.