Årets julhandel förväntas bli mycket positiv. Detta enligt en ny rapport där man också delar med sig av fyra spaningar kring konsumenternas beteende.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Än finns utrymme att putsa på e-handeln inför jul. Här bjuder AI-experten Oliver Edholm på tre sista minuten-tips som lyfter den digitala försäljningen.
Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
Bristen på varor är en av bakomvarande anledningar. Hybridshoppingen kommer bli ännu mer dominerande i årets julhandel.
Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
Varannan svensk kommer e-handla julmaten på nätet i år. Ett par ålderskategorier utmärker sig särskilt.
Nu står julhandeln för dörren. I Göteborg har man tagit fram coronasäkra lösningar som ska underlätta för konsumenterna.
Näthandeln har ökat dramatiskt under pandemin, inför julen ska innovativa pup up-centraler öka kedjans leveranskapacitet.