Pinnare e-shoppar mer än facebookare

 

En undersökning visar att det sociala nätverket Pinterest genererar avsevärt mer försäljning än vad Facebook gör. Pinterest är ett av de sociala nätverken som växer snabbast. Pinnandet har inte slagit igenom lika mycket i Sverige som i USA –  ännu. Med i beräkningen bör man dock ha att vi har en viss fördröjning på genomslaget på … (läs mer)




Här är detaljhandelns största vinnare på Pinterest

 

Modcloth och Urban Outfitters var de detaljhandelskedjor som växte snabbast i det sociala nätverket Pinterest under juni månad. Det visar ett index från Stylophane. Listan från Stylophane visar vilka varumärken inom detaljhandeln som genererat flest nya följare under juni på Pinterest. Man konstaterar också att det finns en gemensam nämnare för de som lyckas bäst … (läs mer)




Pinterest genererar avsevärt högre snittköp än Facebook

 

Sociala medier leder till försäljning i detaljhandeln. Det kommer inte som någon chock, men nu finns det siffror som visar hur mycket klirr i kassan det genererar. Javelin Strategy & Research har i en undersökning kartlagt beteendet hos amerikanska konsumenter. Det visar sig att tolv procent av användarna av sociala medier har köpt fysiska produkter efter att … (läs mer)




Pinterest utgör grunden för kedjans nya e-butik

 

Den amerikanska kedjan Target testar just nu en e-butik som i praktiken är en spin off-effekt av Pinterest. ”Target Awesome Shop” är en butiksfront skapad utifrån vilka produkter Pinterestanvändare rekommenderar. Innehållet uppdateras dagligen och baseras på data från den egna sajten (flest rekommendationer) samt Pinterest (mest pinnade produkterna). Enligt Target själva kan butiken komma att … (läs mer)