”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

 

Det är stora förändringar på gång hos Abercrombie & Fitch, vilket Handelstrender har berättat redan tidigare. Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen. Vi har redan tidigare berättat att varumärket nu rör sig bort ifrån den exkluderande modellen med nattklubbsliknande butiker. Den hade tydliga inslag som uteslöt … (läs mer)




Björn Borg flyttar tillbaka till sporten

 

Klädesmärket Björn Borg, tidigare mest känt för underkläder, ompositionerar sitt sortiment. Under Fashion Week, som startar i dag, lanserar man sin första riktiga sportmodekollektion. I dag inleds Fashion Week Stockholm (spring/summer 2016) och invigningstalar gör närings- och innovationsminister Mikael Damberg. Huvudfokus för modeveckan är att locka internationellt och nationella press och inköpare för att ta del … (läs mer)