Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

 
Konsumenterna besöker sajter och utför köp från alla typer enheter – bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Cross device-köparna är 20 procent mer benägna att använda en mobil enhet för att slutföra ett köp. Det visar en färsk studie. Criteo, som arbetar med beteendebaserad annonsering, har släppt sin kvartalsrapport om den mobila handeln, Q3 2015 State … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2838 Konsumentbeteende 225 M-handel 109 Omnichannel 243


”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

 
Det är stora förändringar på gång hos Abercrombie & Fitch, vilket Handelstrender har berättat redan tidigare. Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen. Vi har redan tidigare berättat att varumärket nu rör sig bort ifrån den exkluderande modellen med nattklubbsliknande butiker. Den hade tydliga inslag som uteslöt … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 687 Internationellt 980 Pro 3652 M-handel 109


Varannan kund har avbrutit ett mobilköp

 
Drygt hälften av kunderna har övergivit ett köp i mobilen – och anledningarna är främst kopplade till användarvänligheten. Lång laddningstid, otydlig navigering och krångliga kassor får kunden att avbryta ett mobilköp. Men förvånansvärt många kommer tillbaka för ett nytt försök. I undersökningen The 2015 Jumio Mobile Consumer Insights Study kom man fram till att 55 … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Konsumentbeteende 225 M-handel 109 Undersökningar 286 Pro 3652


Nu tar männen över e-shoppandet

 
Det har skett ett skifte inom e-handeln, för första gången shoppar män mer än vad kvinnor gör online. Det visar en färsk undersökning. Det är Bronto Software’s studie ”Consumers Tell All” som visar på detta. Förra året sa sig en fjärdedel av de 1 000 tillfrågade vara frekventa e-shoppare. Det gällde både män och kvinnor, det var … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 687 Pro 3652 Konsumentbeteende 225 Nyheter 2838


Detaljhandelns fem tyngsta trender 2015

 
År 2015 kommer innehålla en ökad shoppingturism, ökad mobil handel, starkare upplevelser och ännu fler tekniska innovationer. Här är detaljhandelns fem tyngsta trender, de som verkligen kommer att påverka den globala detaljhandeln under året som kommer. I Deloittes årliga Global Powers of Retailing tar företaget en titt på de mest dominerande detaljhandelsaktörerna i världen. Men … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Måsteläsning 145 Konsumentbeteende 225 Trender 358 Shoppingturism 39


Vässad shopping med beacon, smarta provrum och snabba leveranser

 
Amerikanska Macy’s Inc gör nu en stor satsning på omnichannel. Häromdagen offentliggjorde man en rad tekniska initiativ som ska bidra till att skapa en sömlös shoppingupplevelse hos Macy’s och Bloomingdale’s. • De som handlar på Macy’s kommer snart ha möjligheten var och hur de hämtar sina varor. Nu inför båda kedjorna leverans samma dag som … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
M-handel 109 Butikskoncept 540 Nyheter 2838 Trender 358


Sex av tio konsumenter ägnar sig åt webrooming innan köp

 
Webrooming, det vill säga när kunden kollar en vara online och sedan köper den i en fysisk butik, har blivit vanligare än vice versa. I en undersökning från Nielsen visar det sig att 60  procent av kunderna agerar så. Showrooming, det vill säga att man kollar en vara i butik och sedan köper den online, … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Trender 358 Konsumentbeteende 225 Pro 3652 M-handel 109


Fyra tekniska innovationer som förändrar detaljhandeln

 
Artificiell intelligens, analyser av hyllan i mikroperspektiv, NFC och synkad kommunikation för omnnichannel-handel. Det är några av innovationerna som kommer att förändra detaljhandeln.  Under National Retail Federations teknik-event i Kalifornien förra veckan diskuterades den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln. Bland annat identifierade man fyra tekniska innovationer som kommer att ha stor inverkan på morgondagens detaljhandel.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Trender 358 Omnichannel 243 Pro 3652 Internationellt 980


Lägg din kaffeorder via mobilen

 
Apropå Starbucks, i en intervju med Bloomberg, berättar Adam Brotman, ansvarig för kedjans digitala kanaler, att man jobbar aktivt med en service som ska göra det möjligt för kunderna att beställa dryck och mat redan på väg till Starbucks. Allt för att spara tid åt kunderna. – Det är någonting som kunderna själva har efterfrågat, men … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3652 Internationellt 980 Trender 358 Nyheter 2838


Tre anledningar att ta mobilen på ännu större allvar

 
Mobilen är en viktig kanal, självklart. Det vet ju alla. Men hur viktig den faktiskt är har långt i från alla koll på. En ny undersökning från AOL och University of Virginia, ”How consumers are using mobile”, visar att dess påverkan redan är långt större än vi trott.  Bland annat har man studerat hur mobilen påverkar … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 980 Undersökningar 286 M-handel 109 Pro 3652


Toys R’ Us: ”M-handel växer snabbast av våra kanaler”

 
Leksakskedjan Toys ”R” Us ger m-konsumenter rabatter via bland annat Foursquare och Shopkick. Kampanjen, som drogs igång inför Thanksgiving, är en del av en större ansträngning att att satsa på marknadsföring via mobilen.  I satsningen ingår också att man ger kunderna möjlighet att betala via Google Wallet. Med hjälp av eBays Milo och RedLaser – … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
M-handel 109 Pro 3652