Dockor kommunicerar via beacons

 

Varumärket Ted Baker har i sin butik i Westfield London utrustat skyltdockorna med beacons. Passerande kunder kan bland annat få information om vad skyltdockorna har på sig eller tips om andra aktiviteter i butiken. Ambitionen är att nå ut tidigare till konsumenterna och ge dem en bättre shoppingupplevelse vid besöket i köpcentrumet. Kunder som kommer … (läs mer)




Facebook introducerer tjänst för iBeacons

 

Just nu testar Facebook iBeacons för att kommunicera med sina användare på specifika platser. Butiker, restauranger och andra affärsverksamheter ska på så sätt kunna nå folk som passerar i närheten.  Facebook vill nu hjälpa konsumenten att ansluta sig på plats ute på stan. Tjänsten som det sociala mediet nu lanserar har döpts till Place Tips. Tanken … (läs mer)




Detaljhandelns fem tyngsta trender 2015

 

År 2015 kommer innehålla en ökad shoppingturism, ökad mobil handel, starkare upplevelser och ännu fler tekniska innovationer. Här är detaljhandelns fem tyngsta trender, de som verkligen kommer att påverka den globala detaljhandeln under året som kommer. I Deloittes årliga Global Powers of Retailing tar företaget en titt på de mest dominerande detaljhandelsaktörerna i världen. Men … (läs mer)