I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.
Kedjorna ser en ökad användning av kontaktlösa betalningar i sina butiker. "Kan vi kapa tid på ett enkelt sätt upplevs hela köpprocessen bättre".
Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.
Bankomater som känner igen kunden automatiskt och där tangentbord och skärmar eliminerats fullständigt. Det låter som ett framtidsprojekt, men konceptet är i allra högsta grad verklighet.
E-handeln likriktas och sidornas design kommer börja likna varandra allt mer. Samtidigt sker en en utveckling mot mer personaliserade sortiment och erbjudanden, styrda av beteende och köphistorik. Här är 15 av de mest intressanta trenderna inom onlinehandeln.
McDonald’s har nu testat beacons med framgång. Resultatet visar att tekniken numera även handlar om tvåvägskommunikation.
Pricer och Norsk Butikkdrift har tecknat avtal.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Här är fyra trender i butik att hålla koll på: sociala medier, mobila kassor, avancerad digital teknik och intelligent kundanalys.
ICA öppnar upp för kontaktlösa betalningar, lanseringen sker i samarbete med MasterCard.
Framtidens IKEA-butiker innehåller virtuella guider och en helt ny form av extremservice.
Adobe släpper nya verktyg som möjliggör personaliserade mobilupplevelser med lokaliseringstjänsten iBeacon.