Westfield World trade Center har öppnat

Westfield World trade Center har öppnat

 

“Detta kommer bli en enorm destination”. Femton år efter attackerna på World Trade Center i New York har nu Westfield öppnat ett nytt köpcentrum i området. Den ikoniska byggnaden har skapats av samma arkitekt som ligger bakom Turning Torso i Malmö.

ProDestinationerKöpcentrum


Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

 

Köpcentrumet bjuder in till en festival i skönhetens tecken. Under evenemanget lockar man med trendspaningar, seminarier och välfyllda goodie bags. Skönhetsfestivalen Beauty Unbound Pop Up samlar Londons främsta namn inom hår, makeup. I samarbete med Hearst Magazines UK arrangerar köpcentrumet Westfield London en flera dagar lång skönhetsfestival som pågår mellan 6 och 15 maj. Festivalen arrangeras även på … (läs mer)

KöpcentrumProNyheter


Detaljhandeln goes Netflix

Detaljhandeln goes Netflix

 

Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.

TrenderUndersökningarNyheter


Energisnålt H&M i World Trade Center

Energisnålt H&M i World Trade Center

 

H&M ska öppna sin första butik på Lower Manhattan i New York. Den kommer att vara cirna 2 500 kvadratmeter stor och ligga i Westfield World Trade Center som öppnar under våren 2016. Ambitionen är att butiken ska bli kedjans första i USA som LEED-certifieras.

CityhandelModeKöpcentrum


Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

 

Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.

KöpcentrumProduktutvecklingShoppingturism


Dockor kommunicerar via beacons

 

Varumärket Ted Baker har i sin butik i Westfield London utrustat skyltdockorna med beacons. Passerande kunder kan bland annat få information om vad skyltdockorna har på sig eller tips om andra aktiviteter i butiken. Ambitionen är att nå ut tidigare till konsumenterna och ge dem en bättre shoppingupplevelse vid besöket i köpcentrumet. Kunder som kommer … (läs mer)

TrenderOmnichannelNy teknik