Dagligvarukedja gör podcast

Dagligvarukedja gör podcast

  Varumärken 253 Trender 411 Pro 4254 Internationellt 1231
Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Håll ögonen på Bake Cheese Tart

Håll ögonen på Bake Cheese Tart

  Internationellt 1231 Butikskoncept 735 Retailtrender 33
KONCEPT. Det japanska konceptet Bake Cheese Tarts expanderar. När man öppnade i Tokyos Shinjuku-distrikt under blev succén snabbt ett faktum. Nu gör man entré i USA.
Inspirerande dagligvaror hos Ratina

Inspirerande dagligvaror hos Ratina

  Butikskoncept 735 Internationellt 1231 Visual Merchandising 152 Pro 4254
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Barneys New York startar podcast

Barneys New York startar podcast

  Mode 328 Internationellt 1231 Nyheter 3497 Pro 4254
Mångfaldigt prisbelönade Barneys New York har lanserat en podcast där man fokuserar på ämnen som mode, stil, kultur och som man betonar själva – personlighet. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Rachel säljer hypade konceptet Story

Rachel säljer hypade konceptet Story

  Nyheter 3497 Butikskoncept 735 Kundupplevelser 262 Internationellt 1231
Konceptet Story har varit synonymt med kuraterat sortiment och engagerande kundupplevelser. Nu köper Macy's konceptet, och grundaren Rachel Shechtman anlitas för att utveckla nya upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtiden syns i Amazons Tech Hub

Framtiden syns i Amazons Tech Hub

  Pro 4254 E-handel 850 Ny teknik 446 Karriär 242
När Amazon fördubblar sitt team i sitt center för ny teknik är det ett tydligt tecken på var detaljhandeln är på väg. Typen av tjänster avslöjar också vilka områden man satsar mest på.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stockmanns roof top växer

Stockmanns roof top växer

  Retailtrender 33 Cityhandel 243 Internationellt 1231 Nyheter 3497
ROOF TOPS. Stockmann Roof by Ravintola Theatre öppnade på Stockmanns varuhus i centrala Helsingfors redan förra våren. Nu ökar man satsningen både till yta och innehåll. Förutom fin utsikt erbjuder man mat och dryck samt underhållning.
Konceptdesign på hög nivå

Konceptdesign på hög nivå

  Design 296 Retailtrender 33 Internationellt 1231
Landini Associates har i samarbete med McDonald’s Australia utvecklat denna lilla restaurang – med hög idéhöjd. Briefen som gavs till Landini var enkel: Skapa en unik och minnesvärd upplevelse som ingen har sett tidigare. Sagt och gjort. Köket placerades ovanför
Chobani ökar efterfrågan utan silos

Chobani ökar efterfrågan utan silos

  Varumärken 253 Internationellt 1231 Pro 4254
Begränsade silos i organisationen hindrar utveckling och sömlöshet. Snabbväxande Chobani har skapat en gemensam avdelning för efterfrågan. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Bästa upplevelsen vinner”

”Bästa upplevelsen vinner”

  Varumärken 253 Internationellt 1231 Pro 4254 Kundupplevelser 262
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Glöm ditt gamla mindset för e-handel”

”Glöm ditt gamla mindset för e-handel”

  Måsteläsning 250 E-handel 850 Pro 4254 Internationellt 1231
Tmall är en central del i Alibabas koncept New Retail. Det är också en inkörsport till Kina. "Det är ett nytt mindset för retail", konstaterar VD Jet Jing.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wearable X vill förnya retail

Wearable X vill förnya retail

  Ny teknik 446 Kundupplevelser 262 Pro 4254 Internationellt 1231
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Våra butiker handlar om storytelling”

”Våra butiker handlar om storytelling”

  E-handel 850 Varumärken 253 Pro 4254 Internationellt 1231
Hon har listats som en av de 30 vassaste inom marknadsföring av Forbes. Nu gör hon succé som medgrundare av ett digitalt varumärke som snart öppnar butiker i Europa.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiärministern invigde WRC

Premiärministern invigde WRC

  Internationellt 1231 Nyheter 3497 Pro 4254
Under förmiddagen invigdes World Retail Congress. Spaniens kung Felipe VI är hedersordförande för årets upplaga som officiellt invigdes av premiärminister Mariano Rayoy.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apple använder enbart förnybar energi

Apple använder enbart förnybar energi

  Internationellt 1231 Hållbarhet 192 Pro 4254
Som en del av sitt engagemang för att skapa en mer hälsosam miljö meddelar Apple att de globala anläggningarna nu drivs med 100 procent "ren" energi.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex öppnar butiker i Kanada

Lindex öppnar butiker i Kanada

  Mode 328 Pro 4254 Internationellt 1231 Nyheter 3497
Det finns många likheter mellan den svenska och kanadensiska modemarknaden. Nu tar Lindex steget in i Kanada och öppnar ett flertal butiker på de viktigaste marknaderna i landet. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Innovation i fokus på WRC

Innovation i fokus på WRC

  Internationellt 1231 Nyheter 3497
World Retail Congress hålls i Madrid under temat ”Innovate to Win”. Under eventet hålls en retail tour där bland annat Primarks prisade flaggskepp besöks.
Butiken som feel good-destination

Butiken som feel good-destination

  Butikskoncept 735 Internationellt 1231 Nya butiker 1103 Visual Merchandising 152
Marknaden präglas av likriktning och prisjämförelser. Den här kedjan går i en annan riktning och erbjuder en feel good-destination som samlar communityn.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Klassisk byggnad blir köpcentrum

Klassisk byggnad blir köpcentrum

  Köpcentrum 600 Destinationer 142 Internationellt 1231 Pro 4254
Efter många år i dvala kommer nu området få nytt liv. Och själva Battersea Power Station öppnar som köpcentrum med en tillhörande food hall.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

  Mode 328 Nya butiker 1103 Pro 4254 Butikskoncept 735
Benetton har invigt sitt nya flaggskepp. Själva konstaterar man att konceptet är informellt, med ytor för hi-tech. Spektakulära LED-portaler lockar in kunderna.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!