Freshippo utvecklar nya butiksformat

Freshippo utvecklar nya butiksformat

 
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Bilgarage förvandlades till designbutik

Bilgarage förvandlades till designbutik

 
Butiken präglas av lokalens historia som garage med stora ytor och låg takhöjd. Följ med på en inspirerande rundtur med visual merchandising på hög nivå!
Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Stations utbud växer fram

 
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

 
Amazon dominerar e-handeln i USA, mycket tack vara framgångarna med lojalitetsprogrammet Prime. Nu tar Walmart upp kampen med en ny lösning.
Senare orderstopp och snabbare utlämning

Senare orderstopp och snabbare utlämning

 
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
Wellness i Primarks första pop up

Wellness i Primarks första pop up

 
Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.
Kassalösa Amazon Go femdubblar ytan

Kassalösa Amazon Go femdubblar ytan

 
Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.
E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

 
Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Ingka Centres förnyar klassisk park

Ingka Centres förnyar klassisk park

 
Ingka Centres ska förnya en klassisk park i staden. ”Vi ska vitalisera den genom att utöka den samt införa nya hållbara funktioner och miljövänliga lösningar.”
Produktionen är butikens skyltfönster

Produktionen är butikens skyltfönster

 
Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.