Ny teknik lockar millennials och generation Z

Ny teknik lockar millennials och generation Z

 
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.
Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikea hyllar sin blå trotjänare

 
Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.
Ökad shoppingturism bakom samarbete

Ökad shoppingturism bakom samarbete

 
Resia och Kappahl inleder ett samarbete med fokus på resor och mode. I en tävling söker man en reporter som ska rapportera i företagens sociala kanaler.
Social commerce vägen framåt för Aldo

Social commerce vägen framåt för Aldo

 
Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.
Instagram rullar ut sin köpfunktion

Instagram rullar ut sin köpfunktion

 
Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.
Nya kundinsikter via Facebook Live

Nya kundinsikter via Facebook Live

 
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.
Gen X mer fast i sociala medier än millennials

Gen X mer fast i sociala medier än millennials

 
Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.
Snapchat tar konsumenten närmare köpet

Snapchat tar konsumenten närmare köpet

 
Anledningen att kommunicera via Snapchat varierar. Det visar en ny kartläggning. Men ett syfte är att ta konsumenten vidare i köpprocessen. Adweek har kartlagt hur 53 kampanjer i avdelningen Discover har tagits emot. Det är en sektion inom Snapchat där där korta kampanjfilmer körs parallellt med innehållet. Många vill locka till swipe Resultatet visar att … (läs mer)
Monoprix gör parodi på Amazon Go

Monoprix gör parodi på Amazon Go

 
Franska kedjan Monoprix kör just nu en kampanj som är en parodi på Amazon Go. Med en stor portion humor lyfter man samtidigt fram sina egna styrkor. Kampanjen postades på YouTube och den är i stort sett identisk med Amazons film om konceptet Go. Ett högteknologiskt koncept som öppnade nyligen i Seattle i USA. Här … (läs mer)
Lidl låter kunderna twittra ner priserna

Lidl låter kunderna twittra ner priserna

 
Lidl lanserar en kampanj där kunderna själva kan påverka priserna på utvalda produkter. Ju mer man twittrar om dem, desto lägre blir priserna.