Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

 

Konsumenterna besöker sajter och utför köp från alla typer enheter – bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Cross device-köparna är 20 procent mer benägna att använda en mobil enhet för att slutföra ett köp. Det visar en färsk studie. Criteo, som arbetar med beteendebaserad annonsering, har släppt sin kvartalsrapport om den mobila handeln, Q3 2015 State … (läs mer)

Undersökningar 439 Konsumentbeteende 327 M-handel 147 Omnichannel 339


Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel

 

I en stor europeisk undersökning ställdes frågan ”Hur redo är ni för omnichannel?”. Svaret: Många jobbar med frågan. Men det är också tydligt att mogenheten varierar runt om i Europa. Och att den interna organisationen är den svåraste nöten att knäcka. I sammanfattningen av undersökningen, som genomförts på uppdrag av Fujitsu, definierar man begreppet omnichannel så … (läs mer)

Undersökningar 439 Måsteläsning 308 Trender 460 Internationellt 1364


Omnichannel – så vill kunderna ha det

 

  Gratis Wi-Fi, erbjudanden på plats och integrerade kanaler. En sömlös upplevelse vid konsumtion är efterfrågad bland konsumenterna. En ny studie visar att utvecklingen av omnichannel går framåt inom detaljhandeln, men det finns fortfarande stora möjligheter till förbättring.  En ny amerikansk studie från Accenture tyder på förbättringsmöjligheter för shoppingupplevelsen inom detaljhandeln – både mobilt och i … (läs mer)

Omnichannel 339 Pro 4637 Måsteläsning 308 Internationellt 1364


Jaktbutiken Active Outfit siktar på omnichannel

 

Onlinebutiken Active Outfit satsar på omnichannel och öppnar ny butik i Nacka för jakt, fiske och friluftsliv.  Active Outfit växer snabbt inom jakt och friluftsliv-världen. Redan från början har visionen varit att modernisera e-handeln och satsa på att göra kundupplevelsen på nätet lika bra som i en fysisk butik. Nästa steg i företagets utveckling blir lanseringen av den nya butiken … (läs mer)

Nya butiker 1234 Nyheter 3838 E-handel 973 Pro 4637


MQ satsar på omnichannel med ny e-butik

 

Modekedjan MQ fortsätter satsa digitalt genom att lansera lösning för omnichannel i Norge. Med denna hoppas man ge kunden en sömlös shoppingupplevelse. Med hjälp av e-handel vill MQ erbjuda de norska konsumenterna en samordnad shoppingupplevelse av butikernas och webbens sortiment – på plats i butik. MQ vill använda sig av e-handelns möjligheter och utgår från en tydlig omnikanalsstrategi som … (läs mer)

Varumärken 275 E-handel 973 Pro 4637 Nyheter 3838


Fyra missar som dödar lojalitetsprogrammet

 

Detaljhandelns lojalitetsprogram står inför en stor utmaning – att anpassas till den moderna kundens beteenden. Här är de fyra vanligaste misstagen.  Att implementera lojalitetsprogram i verksamheten är mer eller mindre en hygienfaktor för den moderna detaljhandeln. Rätt utfört kan det generera ökad försäljning, höja köpfrekvensen och dessutom vara upphov till datainsamlingar. Fel skött kan det … (läs mer)

Kundvård 69 Pro 4637 Trender 460


Bilder: Så ser Media Markts nya digitala butikskoncept ut

 

Media Markts nya koncept innehåller laddningsstationer för både bilar och mobiler samt en interaktiv digital shoppingvägg i jätteformat.   Det tog nästan nio månader att skapa det nya konceptet, men nu står det klart för öppning i tyska Ingolstadt. Den 23 september öppnar den för konsumenter. Men redan nu kan Handelstrender visa hur det ser ut. … (läs mer)

Ny teknik 512 Nya butiker 1234 Omnichannel 339 Nyheter 3838


Fem heta trender för morgondagens köpcentrum

 

Drygt 2 000 handlare, fastighetsägare och köpcentrumutvecklare samlades nyligen för Gaylord National i USA, eventet var en del av International Council of Shopping Centers årliga konferens. Under konferensen identifierade man fem trender som kommer bli allt tydligare i köpcentrumvärlden. 1. Fler outlet-centrum Ett segment som växt snabbt internationellt. Bara i USA finns 225 sådana köpcentrum … (läs mer)

Köpcentrum 697 Trender 460 Internationellt 1364 Pro 4637


Less is more för världens största detaljhandelskedja

 

Walmart är världens största detaljhandelskedja med en omsättning större än Sveriges BNP. Men i sin satsning inför framtiden väljer man att prioritera de mindre formaten. – Konsumenternas behov och förväntningar förändras. De vill handla när de känner för det, på det sätt som passar dem, och vi förändrar nu vår verksamhet för att möta deras … (läs mer)

Internationellt 1364 Butikskoncept 852 Nyheter 3838 Pro 4637


Marks & Spencers e-butik ska bryta nedåtgående trend

 

Marks & Spencer, Storbritanniens största försäljare av mode, har nu lanserat sin nya e-butik. Den tog tre år att bygga. Ambitionen är att positionera sig som en framstående multichannel-kedja som ligger i framkant även online. Det är en del av strategin som syftar till att bryta en flerårig nedåtgående försäljningstrend. Plattformen som tidigare levererades av Amazon … (läs mer)

Pro 4637 E-handel 973 Internationellt 1364 Nyheter 3838


Sju trender som räddar den fysiska butiken

 

Scott Welty jobbar med industriell strategi inom detaljhandel på JDA Software. I den amerikanska publikationen Chain Store Age resonerar han om vad traditionell handel, det vill säga fysiska butiker, måste göra för att överleva i en värld utan gränser mellan online och offline. Här är sju måstetrender enligt Scott. 1. Utforska och använd sociala nätverk Fortfarande … (läs mer)

Ny teknik 512 Pro 4637 Trender 460