Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

 
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

 
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Augmented reality exploderar i retail

Augmented reality exploderar i retail

 
Marknaden för augmented reality förväntas formligen explodera de kommande åren – och en av de starkast pådrivande krafterna är retail. Och de smarta glasögonen står inför en comeback.
Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

 
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

 
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

 
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

 
Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.
10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

 
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

 
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

 
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning.