Dagligvarukedjan och stadens kommunfullmäktige lanserar autonoma leveranser med robotar. Tjänsten blir till en början tillgänglig för 20 000 invånare.
Dagligvarukedjan testar att sälja varor med en självgående robot. Uppmärksamhet och rörlighet är två fördelar man lyfter fram.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.
En uppdaterad version av den lokala, välkomnande närbutiken. Här kan kunderna handla dygnet runt i en automatiserad robot-lösning.
Kunderna kan numera köpa med sig pizza i lågprisbutiken – tillagad av en robot.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Världens första storskaliga restaurangrobot har installerats. Rätterna kan tillredas i närmare tre tusen olika varianter.
En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.
Telia har öppnat ett nytt automatiserat butikskoncept med självbetjäning.
Robotarna har redan utfört 6 000 leveranser från caféer och restauranger. Nu hakar detaljhandelskedjorna på.
En ny paketrobot ska optimera lagring och göra kundservice snabbare och smidigare. Upp till 170 paket kan lagras på en kvadratmeter.
Öppen dygnet runt erbjuder denna obemannade butik dagligvaror som levereras av en robot.
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Ett nytt kontaktlöst robotkoncept har öppnat. ”Det handlar om snabbhet”, säger grundarna som vill förändra hur vi handlar.