Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.
WhatsApp har lanserat en chattlösning där företag kan kommunicera med kunderna via mobilen. Nu har Wish som första företag i Sverige börjat använda tjänsten.
Kundernas upplevelse av kontakten med kundtjänst påverkar såväl kundnöjdhet som livstidsvärde. En ny undersökning lyfter fram vad som gör upplevelsen bättre under kundresan, bland annat visuell IVR.