Med en ny AI-robot vill köpcentrumet sprida glädje och hjälpa kunderna att rimma på de nyinköpta klapparna.
En AI-lösning har lanserats för detaljhandeln. Systemet anpassar budskapet efter vilka som befinner sig i butiken – i realtid.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Allt fler svenskar tar hjälp av generativ AI när de handlar. ”En helt ny digital shoppingupplevelse tar form”.
Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.
Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Lindex skapar ett nytt AI-verktyg som ska revolutionera hur man stöttar medarbetare i butik.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.