Sverige är fortsatt en av världens ledande ekomarknader. Det visar en ny rapport gjord av ett forskningsinstitut.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
En studie visar på skilda uppfattningar i handeln och hos konsumenterna. Bland annat gällande leveranser, hållbarhet och alternativ när det är tomt i hyllan.
En startup utvecklar ett system för intelligent livsmedelsdata. Man vill att kunden enkelt ska kunna beräkna vilken klimatpåverkan matinköpen har.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
På kort tid har Ingka Centres lanserat ett flertal nya hållbara koncept. Det råder inga tvivel om att man nu skruvat upp innovationsakten i sina mötesplatser.
Under årets första fem månader ökade laddningen vid McDonald's med över 250 procent. Nu storsatsar restaurangkedjan på sitt laddnätverk.
Butiken del av Lindex arbete med att utforska nya cirkulära affärsmodeller för att förlänga livslängden på produkterna.