Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
Nu har Apple Vision Pro lanserats. Detaljhandeln har redan tagit steget in i plattformen – här är tre exempel.
Köpcentrumens återhämtning har snabbats på tack vare generation Z. Det finns flera anledningar till detta.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.
Ett nytt detaljhandelsår är här – och med det NRF Retail's Big Show. Här är 15 butiker att inspireras av under besöket i New York.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Sociala medier präglar svenskarnas shopping. TikTok är den plattform som ökar snabbast enligt en ny studie.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.