Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#Café

Avskild coworking hos Starbucks

Avskild coworking hos Starbucks

Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Internationellt Nyheter Nya butiker Starbucks #Café #kaffe #coworking 

Nespressos första pop up-café

Nespressos första pop up-café

Just nu bjuds allmänheten på gratis kvalitetskaffe i en inspirerande miljö när Nespresso öppnar dörrarna till sitt första svenska pop-up café.
Design Pop up Nyheter Nespresso #Café #pop ups #Stockholm 

Se Starbucks senaste flaggskepp

Se Starbucks senaste flaggskepp

Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Butikskoncept Pro Destinationer Starbucks #tokyo #Flaggskepp #barer 

Succéstart för Wayne’s i Vietnam

Succéstart för Wayne’s i Vietnam

Det blev succé när Wayne’s Coffee öppnade sitt första kafé i Vietnam. Nationella medier uppmärksammade öppningen, som bland annat bevistades av den svenska ambassadören i Vietnam. Nu väntar etableringar i nästa land.
Pro Internationellt Nyheter Wayne's Coffee #handelstrender #retailtrender #handel 

Instaupplevelser med Ashley Longshore

Instaupplevelser med Ashley Longshore

Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
Design Kundupplevelser Internationellt #Instagram #Café #retailtrender 

Nya upplevelser hos Starbucks Reserve

Nya upplevelser hos Starbucks Reserve

Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
Design Internationellt Pro Starbucks #cafékedjor #seattle #kaffekedjor 

Danska varumärken till Linden

Danska varumärken till Linden

Pandora och Joe & the Juice öppnar under våren i Linden Köpcentrum i Norrköping. Centrumet genomgår en omfattande renovering och modernisering med visionen att bli Östergötlands främsta modegalleria.
Köpcentrum Nyheter Nya butiker Lundbergs Joe & The Juice Linden Köpcentrum #Café #handarbete #smycken 

Lina’s växer med internationella etableringar

Lina’s växer med internationella etableringar

Vi har tidigare berättat om Lina's Paris och konceptets planer för Skandinavien. Nu presenterar man tre nya etableringar, varav en i hemlandet.
Nya butiker Nyheter Butikskoncept Lina's Paris #Café #Marseille #qatar 

Kaffe och kreativitet i Lavazzas  flaggskepp

Kaffe och kreativitet i Lavazzas flaggskepp

Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet. 
Pro Butikskoncept Design Lavazza #restauranger #Café #milano 

Joe & The Juice flyttar in i Femman

Joe & The Juice flyttar in i Femman

I december öppnar Joe & The Juice på Femmans övre plan i Nordstan, Göteborg. Med sitt restaurangkoncept vill Femman skapa en urban mötesplats.
Nya butiker Köpcentrum Nyheter Femman Joe & The Juice #Nordstan #food and bevarage #femman 

Designtorget öppnar pop up-café

Designtorget öppnar pop up-café

Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
Nyheter Butikskoncept Nya butiker #Stockholm #Café #food & beverage 

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

K-märkt patisserie och bageri öppnar till hösten i Akademibokhandelns flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Butikens cafédel ska bli en mötesplats för såväl matintresserade gäster som bokintresserade kunder.
Produktutveckling Nya butiker Butikskoncept Akademibokhandeln #bokhandel #food and beverage #Stockholm 

Ekokoncept med lokal anknytning

Ekokoncept med lokal anknytning

Välkommen in i ett nytänkande butikskoncept som fokuserar på lokalt producerad mat, kvalitet och hållbarhet. Under parollen ”Vi kräver respekt för naturen och miljön” erbjuder man en upplevelse utöver det vanliga.
Design Butikskoncept Nya butiker Local #kaffe #bageri #lenzburg 

Alexa gör entré hos Starbucks

Alexa gör entré hos Starbucks

Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.
Produktutveckling Ny teknik Omnichannel Amazon Starbucks #Café #kaféer #kaffekedjor 

Åhléns utvecklar kaféupplevelser

Åhléns utvecklar kaféupplevelser

Nu inleder Åhléns ett samarbete med Smoothie- och fresh food-kedjan Squeezed Up, som i sommar öppnar en bar på Åhléns City Stockholm.
Nyheter Pro Åhléns #kafé #juicebarer #Varuhus 

Samarbete och experiment utvecklar Chobani

Samarbete och experiment utvecklar Chobani

För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.
Pro Internationellt Produktutveckling Chobani Target #Manhattan #SoHo #turkisk yoghurt 

Wayne’s Coffee öppnar i Frösunda Port

Wayne’s Coffee öppnar i Frösunda Port

I Frösunda Port öppnar nu landets första KRAV-märkta kafékedja. Wayne´s Coffee blir en del av den Food-court som ligger centralt i byggnaden, ut mot Gustav III:s Boulevard.
Nyheter Nya butiker Pro Wayne's Coffee #kaféer #kaf #Café 

Wayne’s Coffee öppnar i Bollnäs

Wayne's Coffee fortsätter expansionen med målet att dubbla antalet kaféer i kedjan. I morgon invigs det senaste tillskottet i kedjan – i Bollnäs.
Nyheter Nya butiker Pro Wayne's Coffee #dalarna #café-kedjor #bollnäs 

Starbucks och Spotify ekosystem

Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotify
Pro Internationellt Nyheter Spotify Starbucks #Musik i butik #Starbucks #Howard Schultz 

Pigga upp dig med en drink på det lokala apoteket

E-handel Internationellt Butikskoncept #Café #e-handel #Servicebutik 

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel
  • Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus
  • Ny destination för ultralyxigt återbruk
  • Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M
  • Victoria’s Secret lanserar digital plattform
  • Tempo firar 90 år – här är hela historien
  • Här är ditt (personaliserade) kylskåp
  • Amazons första modebutik har nu öppnat
  • Digital expansion av Søstrene Grenes värld
  • Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete
  • Digital konvertering av Ikeas butiksnät
  • Mister Spex utökar sitt butiksnätverk
  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v544