Instaupplevelser med Ashley Longshore

  LÄSTID: 1 MINUT

Varuhuset Bergdorf Goodman i New York har förvandlat det som (under närmare 20 år) varit ett vanligt café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.

Hennes verk som också är till salu inkluderar bland annat porträtt av Lincoln och Frida Kahlo. Här hittar man också formuleringar som “There’s no crying at Bergdorf Goodman”.

Vill locka ny målgrupp

Målet med satsningen är att locka en yngre och mer instagrambenägen målgrupp till” #PaletteAtBG. Ashley Longshore blev tidigare i år den första kvinnan som haft en egen utställning i varuhusets drygt 100-åriga historia.

Foto: Bergdorf Goodman på Instagram, och Ashley Longshore. 

Sex av varuhusets skyltfönster under Ashley Longshores utställning tidigare i år.

 





Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

  E-handel 861 Pro 4283 Butikskoncept 743 Omnichannel 304
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hälsosammare val med lugn musik

Hälsosammare val med lugn musik

  Nyheter 3521 Pro 4283 Kundupplevelser 268 Undersökningar 386
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

  Pro 4283 Hållbarhet 193 Nyheter 3521 Kundupplevelser 268
Nu lanserar Clas Ohlson ett nytt koncept med syfte att erbjuda roliga och kreativa aktiviteter för barn. Kedjan vill bidra till att förenkla och förbättra familjers fritid.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Odd Molly laddar för expansion

Odd Molly laddar för expansion

  Internationellt 1247 Pro 4283 Nyheter 3521 Mode 332
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nio fakta om turister från Kina

Nio fakta om turister från Kina

  Pro 4283 Internationellt 1247 Konsumentbeteende 291 Shoppingturism 50
Andelen av budgeten kinesiska turister spenderar på shopping har minskat. Det kompenseras av en dramatisk ökning av antalet resenärer. Här är nio saker du borde känna till om målgruppen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  Nya butiker 1111 E-handel 861 Retailtrender 37 Mode 332
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Stretching en ny retailtrend

Stretching en ny retailtrend

  Kundupplevelser 268 Trender 417 Pro 4283 Köpcentrum 604
Stretching växer som ny företeelse just nu i USA. I välkomnande och avslappnade miljöer erbjuder man stretching i en rad olika former. Från individuellt till gemensamma klasser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lesaras värderingar lockar talanger

Lesaras värderingar lockar talanger

  Måsteläsning 256 E-handel 861 Internationellt 1247 Pro 4283
Att locka rätt kompetens är en av de största utmaningarna detaljhandeln står inför. För det agila modeföretaget Lesara har kultur och värderingar visat sig vara avgörande.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

McDonald’s nya gröna flaggskepp

McDonald’s nya gröna flaggskepp

  Internationellt 1247 Design 298 Butikskoncept 743 Pro 4283
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny retail i feministiskt flaggskepp

Ny retail i feministiskt flaggskepp

  Nya butiker 1111 Internationellt 1247 Butikskoncept 743 Pro 4283
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Spåra produkten med mobilen

Spåra produkten med mobilen

  Pro 4283 Måsteläsning 256 Internationellt 1247 Logistik 108
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Nyheter 3521 Butikskoncept 743 Retailtrender 37
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Premiär för Ikea i Indien

Premiär för Ikea i Indien

  Nya butiker 1111 Pro 4283 Internationellt 1247 Nyheter 3521
Ikea öppnar sitt första varuhus i Indien den 9 augusti. Det hållbara varuhuset är 37 000 kvadratmeter stort och ligger i staden Hyderabads tech-område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Abercrombie i samarbete med hotell

Abercrombie i samarbete med hotell

  Internationellt 1247 Mode 332 Pro 4283 Kundupplevelser 268
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Internationellt 1247 Design 298 Visual Merchandising 154 Retailtrender 37
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Zaras butiker blir leveranshubbar

Zaras butiker blir leveranshubbar

  Omnichannel 304 Internationellt 1247 E-handel 861 Logistik 108
Stora satsningar är redan sjösatta för att öka snabbhet, precision och effektivitet. Nu berättar Inditex VD Pablo Isla att Zara ska göra sina butiker till hubbar för leveranser.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Retailtrender 37 Nyheter 3521 Internationellt 1247 Butikskoncept 743
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ. 
Passform  vinner över storlek online

Passform vinner över storlek online

  Trender 417 Ny teknik 451 Kundupplevelser 268 Pro 4283
Från att ha handlat om specifika storlekar rör sig nu allt fler mot en personaliserad AI-tjänst för bästa passform. Här är tre exempel på företag som använder tekniken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtiden i fokus på nytt event

Framtiden i fokus på nytt event

  Pro 4283 Internationellt 1247 Trender 417 Nyheter 3521
Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

  Internationellt 1247 Omnichannel 304 Butikskoncept 743 Måsteläsning 256
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!