Instaupplevelser med Ashley Longshore

 

Varuhuset Bergdorf Goodman i New York har förvandlat det som (under närmare 20 år) varit ett vanligt café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.

Hennes verk som också är till salu inkluderar bland annat porträtt av Lincoln och Frida Kahlo. Här hittar man också formuleringar som “There’s no crying at Bergdorf Goodman”.

Vill locka ny målgrupp

Målet med satsningen är att locka en yngre och mer instagrambenägen målgrupp till” #PaletteAtBG. Ashley Longshore blev tidigare i år den första kvinnan som haft en egen utställning i varuhusets drygt 100-åriga historia.

Foto: Bergdorf Goodman på Instagram, och Ashley Longshore. 

Sex av varuhusets skyltfönster under Ashley Longshores utställning tidigare i år.

 

Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

  Butikskoncept 852 Detaljhandel 189 Mode 406 Pro 4637
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Internationellt 1364 Köpcentrum 697 Nyheter 3838 Pro 4637
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

  Internationellt 1364 Detaljhandel 189 Butikskoncept 852 Hållbarhet 239
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Kundupplevelser 345 E-handel 973 Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Nyheter 3838 Pro 4637 Internationellt 1364 Detaljhandel 189
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  Kundupplevelser 345 Omnichannel 339 Måsteläsning 308 Konsumentbeteende 327
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

  Visual Merchandising 178 Nya butiker 1234 Detaljhandel 189 Kundupplevelser 345
Grandpa inleder ett samarbete med ett hotell. En yta i lobbyn förvandlas till en butik som erbjuder livsstilsprodukter, kläder och accessoarer.
Walmart storsatsar på röststyrning

Walmart storsatsar på röststyrning

  Trender 460 E-handel 973 Ny teknik 512 Detaljhandel 189
Det är är ett tydligt tecken på ett kommande genomslag. Världens största detaljhandelskedja, Walmart, storsatsar på röststyrning och adderar en offensiv strategi för fulfilment. Den amerikanska kedjan Walmart har sedan en tid växlat upp satsningen på fullfillment av onlineordrar. En central del av detta har varit att förbereda butiksledet för utlämning av e-beställningar. Detta är … (läs mer)
Ljuset flödar in i Ikeas grönaste butik

Ljuset flödar in i Ikeas grönaste butik

  Nya butiker 1234 Hållbarhet 239 Pro 4637 Butikskoncept 852
Med sin nya butik vill Ikea ta hållbarheten till nästa nivå. Förutom butikens konstruktion, insläpp av dagsljus och ny teknik vill man även lära kunden hur man kan förlänga produkternas livslängd.
Whole Foods öppnar nytt koncept

Whole Foods öppnar nytt koncept

  Butikskoncept 852 Cityhandel 292 Nyheter 3838 Internationellt 1364
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
Optimerad  försörjningskedja med AI

Optimerad försörjningskedja med AI

  Nyheter 3838 Internationellt 1364 Detaljhandel 189 Pro 4637
Företaget driver ett flertal varumärken inom dagligvaror. Nu lanserar man en AI-lösning som ska optimera försörjningskedjan och därmed säkra att varorna är så färska som möjligt.
Kedja e-samarbetar med Drew Barrymore

Kedja e-samarbetar med Drew Barrymore

  Pro 4637 Internationellt 1364 Personer 361 Varumärken 275
Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.
Följ med in i prisade Forum Gdansk

Följ med in i prisade Forum Gdansk

  Handelsplatser 156 Internationellt 1364 Måsteläsning 308 Destinationer 161
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Ida Lanto lanserar  bröllopskollektion

Ida Lanto lanserar bröllopskollektion

  Retailtrender 61 E-handel 973 Mode 406 Nyheter 3838
Ida Lanto fortsätter sitt samarbete med modeaktören Nelly.com. I slutet av april släpps bröllopskollektionen The Wedding Collection.
Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

  E-handel 973 M-handel 147 Kundupplevelser 345 Detaljhandel 189
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.
Lågpriskedjan testar nytt citykoncept

Lågpriskedjan testar nytt citykoncept

  Detaljhandel 189 Pro 4637 Internationellt 1364 Cityhandel 292
Lågpriskedjan har öppnat ett nytt cityformat. Erbjudandet är utformat för att passa storstadskunder utan bil.
Här får kunden bäst mottagande

Här får kunden bäst mottagande

  Pro 4637 Detaljhandel 189 Internationellt 1364 Konsumentbeteende 327
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

  Hållbarhet 239 Nyheter 3838 Kundupplevelser 345 Kundvård 69
Maxi Ica Stormarknad Malmö vill underlätta för boende i staden att leva ett hållbart liv. Som en del i satsningen erbjuder man nu en delningstjänst som möjliggör gratis nyttjande av släpvagnar.
Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

  Detaljhandel 189 Destinationer 161 Nya butiker 1234 Nyheter 3838
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

  Kundupplevelser 345 Nya butiker 1234 Visual Merchandising 178 Detaljhandel 189
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!