Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Vill skapa en affärsmodell med positivt avtryck”En av våra största satsningar någonsin”.
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Nu blir det möjligt för andra aktörer att använda Amazons Just Walk Out-teknik. Inom kort väntas företaget börja licensiera tekniken – flera avtal är redan klara.
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.