Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#bekvämlighet

Dagligvarukedja öppnar digital servicebutik

Dagligvarukedja öppnar digital servicebutik

Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
Butikskoncept E-handel Trender Instacart #dagligvaror #butiker #Trender 

Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Nyheter Konsumentbeteende Trender #butiker #rabatter #användarupplevelse 

Siktar på affärsmodell med positivt avtryck

Siktar på affärsmodell med positivt avtryck

Vill skapa en affärsmodell med positivt avtryck”En av våra största satsningar någonsin”.
Butikskoncept Hållbarhet Detaljhandel Reitan Convenience #testbutiker #retail #Servicehandel 

Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Måsteläsning Nyheter Undersökningar #kundrecensioner #personalisering #service 

Använd Amazons kassalösa teknik i din butik

Använd Amazons kassalösa teknik i din butik

Nu blir det möjligt för andra aktörer att använda Amazons Just Walk Out-teknik. Inom kort väntas företaget börja licensiera tekniken – flera avtal är redan klara.
Pro Detaljhandel Ny teknik Amazon #dagligvaror #bekvämlighet #checkout 

Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Omnichannel Konsumentbeteende Pro #bekvämlighet #O2O #detaljhandel 

Ny app gör airport retail smidigare

Ny app gör airport retail smidigare

Tanken är att det ska underlätta för alla som vill handla mat eller andra produkter på flygplatsen. Nu lanseras den nya appen på bredare front.
E-handel Pro M-handel #airportretail #bekvämlighet #appar 

BOPIS – så vill kunden hämta varorna

BOPIS – så vill kunden hämta varorna

Nu studie visar: det ska det vara så bekvämt som möjligt. Här är kundens favoritkoncept för BOPIS – Buy Online Pickup In Store.
E-handel Logistik Undersökningar #pick up #curbside #Leveranser 

Kunderna prioriterar bekvämlighet

Kunderna prioriterar bekvämlighet

I takt med att gränserna mellan on- och offline suddas ut blir bekvämlighet och valmöjligheter allt viktigare för den uppkopplade konsumenten. Det visar en ny global undersökning. 
Omnichannel Undersökningar Pro #bopis #augmentedreality #voice commerce 

7-Eleven testar snabbt koncept

7-Eleven testar snabbt koncept

Servicebutikskedjan 7-Eleven lanserar ett nytt supersnabbt koncept. Trots det begränsade utrymmet erbjuder man ett brett sortiment och självscanning.
Butikskoncept Pro Nyheter Foodora 7-Eleven #Servicehandel #tågstationer #servicebutiker 

Fem måsten för framtidens konsument

Fem måsten för framtidens konsument

Utvecklingen inom den moderna detaljhandeln går med en rasande fart. Även konsumenternas attityder förändras i mycket högt tempo. Här är fem avgörande faktorer för att locka den nya tidens konsument.
Måsteläsning Pro Undersökningar #handel #influencers #kundkategorier 

Sex trender formar framtidens retail

Sex trender formar framtidens retail

Detaljhandeln vaknar nu upp till en helt ny värld där förändring är det nya konstanta. Konsumentens förväntningar och den snabba teknikutvecklingen bidrar till att skapa den nya tidens retail. Här är sex tunga trender du behöver ha koll på. 
Pro Måsteläsning Trender #handelstrender #shoptalk #kundupplevelser 

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
E-handel Internationellt Konsumentbeteende #fulfillment #bekvämlighet #Leveranser 

Butiksdöden förklarad i två diagram

Butiksdöden förklarad i två diagram

I USA sprider sig butiksdöden snabbt. I Sverige varnar HUI och Svensk Handel för samma utveckling. Två enkla diagram sätter fingret på den fysiska handelns största problem – och möjliga lösningar.
Pro Måsteläsning Undersökningar #upplevelser #butiksdöd #bekvämlighet 

Här är upplevelserna kunden vill ha

Här är upplevelserna kunden vill ha

Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.
Konsumentbeteende Pro Undersökningar #demonstrationer #mat- och dryck #personalisering 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen
  • Kronans öppnar apotek i metaversum
  • Detaljhandeln på väg in i metaversum
  • Så ser framtidens butik ut enligt Ica
  • H&M Home öppnar uppdaterat koncept
  • Ett socialt och streamat beteende växer fram
  • Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst
  • Kronans lanserar kundservice på arabiska
  • Konsumenten vill se hållbar handlingskraft
  • Ny satsning på hållbara grannboxar
  • Prada återvänder med tropiskt tema

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v540