Lidl Sverige antar Fossilfritt Sveriges transportutmaning. Som första dagligvarukedja sätter Lidl målet att genomföra fossilfria transporter 2025.
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
En färsk undersökning visar att turister från Kina helst vill betala med mobilen. Majoriteten säger sig öka sina spenderingar om mobilbetalning accepteras.
I dag öppnar en nyskapande deli i det prisbelönade projektet. "För att vara en ledande bostadsutvecklare krävs mer än bra bostäder".
Nyligen lanserade den fysiska butiken en kaffebar i mitten av lokalen. Det har bidragit till att kunderna stannar längre, och att nya hittar till butiken.
Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".
Under drygt 40 års tid har man sålt ekologiska dagligvaror och uppmuntrat till ett mer hälsosamt liv. Nu har kedjan öppnat sin 50:e butik och fler år på gång.
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
Ikea fortsätter etablera sig centralt i större städer. Varuhusen disponeras enligt ett nytt cityformat.